Teman-teman

Monday, November 29, 2010

Hanya kerana Seekor Lipas

Walaupun ketika aku pulang dari kerja setelah bertugas selama 24 jam, badan terasa letih. Namun bila memikirkan tentang rumah baruku, aku begitu bersemangat untuk membersih dalam rumah. Ketika sampai isteriku mengarahkan aku keatas manakala dia dibawah. Sedang asyik membuat kerja aku terdengar isteriku menjerit meminta tolong. Apahal pula isteriku menjerit. Dia ternampak benda halus ka. itulah sangkaanku. Bergegas aku turun kebawah. Aku melihat dia seperti anak murid Wong Fei Hong sedang bersilat sambil melibas seekor lipas.

Aku hanya tertawa melihat gelagat isteriku tanpa menolongnya. Akhirnya penyapu yang baru dibeli ketika dalam perjalanan telah patah tengkoknya akibat lipasan kuat anak murid Wong fei Hong. Tapi lipas dapat melarikan diri. Marah dia dekat aku sebab tidak menolongnya. Tiba-tiba muncul pula seekor cicak didepannya. Apalagi menjerit pula isteriku. " Bang balik nanti kita singgah kedai beli racun lipas dan cicak ". Dasyat sungguh kaum wanita. Tapi tak la semuanya penakut. Cuma isteriku saja. Terpaksa aku menampal yang mana ada lubang takut apa pula yang akan muncul kelak.

6 comments:

Marina Monroe said...

Saya juga takut dan geli kat lipas & cicak

Ariff Budiman said...

Marina monroe...Tak sangka ya

bearcat said...

Ganas juga maknjang hehe.

jinkamen said...

salam..
hahaha...bukan dia takut tuh cuma geli jekk..
saya pun "kekadang" geli gakk :)

Ariff Budiman said...

bearcat..G. Dasyat. Mknjang brutal

Ariff Budiman said...

jinksmen..Agak2nya memang dah sikap macam tu no

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...