Teman-teman

Sunday, April 29, 2012

Family Gathering

Alhamdulillah semalam aku bersama family telah mengadakan gathering di sebuah tempat yang bernama Puncak Mutiara Cafe di Kg Pelet. Penanti. Begitu ramai customer yang datang. Maklumlah sudah dapat gaji. Nasib baik kami dah booking tempat. Seramai 33 anak cucu yang hadir. Kawasan terletak di dalam perkampungan. Di situ juga tempai dia membela bermacam-macam jenis binatang. Ada boleh layari disini


Jam 9 malam kami sudah berada disini. Kawasan sudah di penihi dengan lautan manusia. Bau rusa panggang begitu wangi sekali. Inilah pertama kalinya aku dan isteri hadir di sini. Memang happening sungguh majlis kami. Siap buat sambutan hari jadi lagi.


Bila duduk saja sudah sampai burung puyuh masak kunyi dan di cicah dengan sos cili. Perut dah lapar. Maka burung puyuh menjadi mangsa pertama kami.


Kemudian barulah datang ikan siakap, nasi putih, tomyam dan kailan ikan masin. Setelah kami membaca doa selamat maka riuhlah gelak ketawa sambil menjamu selera. Angin malam yang begitu menyegarkan sehingga masa berlalu begitu cepat sekali.

  Ini merupakan salah satu banner yang di pamerkan. Nak saja boleh order tapi kalau macam semalam tu kalau order memang lewat sampai. Manusia terlalu ramai sekali.


Inilah rusa panggang yang begitu wangi sekali. Kalau tak silap akau sepinggang daging rusak ialah RM22. Memang fresh bakarnya. Kambing panggang pun ada. Burung unta pun ada tapi harganya agak mahal sedikit.

Inilah family aku yang sempat bergambar sebelum pulang ke destinasi. Memang happening sungguh. Insyaallah lain kali boleh pakat-pakat menabung dan datang sekali lagi.

2 comments:

Unknown said...

As salam En Arif,

Tgk rusa panggang tu.. Terliur betul sy... Bilalah dpt rs ni... Seronok dpt berkumpul mcm ni, mesti mcm2 cerita ada lepas lama xbersua kan :))

Balik ni plan nak buat family gathering jgklah... Seronok bile berkumpul ramai2 ni :))

Ariff Budiman said...

Marya Yusof...Memang seronok dapat berkumpul adik beradik. Bertambah meriah kalau di buat kerap begini.Selepas ni nak plan pergi Pulau Perhentian pula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...