Teman-teman

Thursday, May 31, 2012

Ipad Oh Ipad

Sebut pasal Ipad pasti semua orang mengetahuinya. Agak ramai yang telah menggunakannya. Kalau dulu bila aku melihat orang memakai ipad aku akan menjuihkan mulut. Bukan aku cemburu dengan rezeki mereka tapi bagiku apalah yang diminat sangat dengan benda yang kecil ini. Ramai yang menyuruh aku membelinya. Kata mereka senang dibawa kemana-mana. Masuk hotek ada wifi. Aku buat tak kisah saja. Kemana saja aku pergi laptop kesayangaku pasti dibawa. Kadang-kadang mengeluh juga aku dengan beratnya.
" Belilah ipad bang. Senang nak kemana-mana. Abang pun tak boleh pisah dengan internet ". Kata isteriku. Aku hanya diam. Malas aku dengan ipad. Bila aku kursus rakan-rakan lain menggunakan ipad.
" Kenapa abang Ariff guna laptop. Ipad kan senang. Ada wifi di hotel ". Aku tersenyum mendengar kata rakan-rakanku yang begitu khusyuk dengan ipad mereka. Laptop aku pun kadang-kadang meragam juga. Bila on ada time tak boleh masuk window. Time tu memang meradang sungguh. Terasa macam nak hempuk laptop aku.
" Eeeee geramnya abang. Kang kena hempuk baru padan muka aku ". Rungut geram aku pada isteri.
" Dengan laptop ni juga abang bawa merata tempat. Nak hempuk..". Aku sendiri yang jawab. Isteriku tertawa gelihati dengan jawapan suaminya yang kadang-kadang sewel.


Aku terus mengambil handset aku dan mencari nombor anak lelakiku
" Hermawan...nanti tolong check sat ipad ". Aku menalipon anakku.
" Ayah budget berapa ". Tanya anakku
" Tak lebih dari RM2000 ". Kataku
" Ok. Kejap adik check ". Kata anakku. Isteriku hanya tersenyum bila aku minta anakku survey ipad. 2 jam berlalu dan aku menerima panggilan dari anakku.
" Ayah..ipad jenama Apple ada. Boleh talipon. Harga dia dalam RM1700. Macam mana..nak beli ka " Tanya anakku. Aku terdiam sambil memikirkan patut atau tidak aku membelinya. Akhirnya
" Ok la. Beli ipad tu ". Terus aku berkata dan aku harap ia berbaloi.

Anakku pulang lalu menunjukkan ipad yang di belinya. Dengan ada streamyx di rumah, aku cuba menggunakan wifi. Wow best jugak. Ringan pun ringan. Senang di bawa kemana-mana. Cameranya 5 megapixel dan gambarnya cantik juga. Semasa berada di Melaka aku akan menggunakan ipad dan aku harap ia berbaloi dengan wang sebanyak itu. Dunia sudah maju....

9 comments:

kakcik said...

Kakcik belum mampu memiliki Ipad. :(

Ariff Budiman said...

Insyaallah pelan2 nanti dapat ler

Marya Yusof said...

As salam En Arif,

Wah, dah ada satu ye! Cemburu lah...hehehe.. Marya pun teringin gak nak pkai tp mcm xde keperluan, skrg ni duk rumah jekan...hik3... Galaxy tab hubby punya pun Iman yg dok buat main... Tak boleh nak pegang... Nntlah bila balik Msia nnt ingat nak jgk 1... Ntahlah ye... agaknya masa tu ntah apa i pulak yg keluar...huhuuu :))

Smartlah iPad apple tu :))

Ariff Budiman said...

Insyaallah suatu hari nanti Marya pasti akan miliki juga ipad

athirah said...

alamak..rm1700??pendek kata hbs satu gaji trah camni en ariff..

insan_marhaen said...

memang, adakalanya kita ni masih susah menerima perubahan. Macam IM, masih belum minat dengan tablet. masih mengidam nak miliki netbook tapi belum tercapai hajat...

mek yusz said...

brapa GB tu en ariff?wifi+3G ek?

Ariff Budiman said...

Insan marhein... insyaallah. Sekarang dah sibuk guna ipad. Banyak juga menolong

Ariff Budiman said...

Mek yusz...3g saya guna streamyx saja. Dlm kereta saya guna 3g anak. Bila ke hotel saja baru saya guna atau kedai yg ada wifi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...