Teman-teman

Saturday, May 05, 2012

Semoga Allah Pelihara

Jam 9 pagi kami akan check in di airport Bayan Lepas. Isteriku pagi-pagi lagi sudah demam dan tidak sihat. Nampak tidak ceria di wajahnya. Tidak seperti selalu. Panadol sudah 2 biji ditelannya. Aku pun jadi tidak seronok melihat keadaannya. Kakakku dari awal-awal lagi sudah memesan
" Nanti semasa berada di Medan kalau hang nampak makhluk jangan dok tegur. Nanti tak pasal-pasal depa ikut balik ". Aku  tertawa mendengar pesanan dari kakakku. Apa tidaknya pernah kami ke Kelantan dan sewaktu melalui perkuburan cina aku terlopong dan berkata,
" Tu dia..punya banyak. Sebelah cermin kita pun ada ". Aku berkata sambil jariku menunjuk kearah makhluk tersebut.

Bila aku tidur aku berrmimpi makhluk itu datang sambil marah-marah dan menekan dada aku. Aku menggelupur dan tidak dapat bernafas. Anak-anak aku datang bila melihat aku menggelupur keseorangan. Marah adik beradik bila aku cerita yang aku telah menegur makhluk tadi.
" Hang jangan dok cari pasal dah ". kata kakak aku....
Ok aku sudah nak keluar. Jumpa lagi insyaallah. Doakan agar perjalanan kami selamat ya.

6 comments:

kakcik said...

Semoga selamat semuanya. InsyaAllah.

Marina Monroe said...

Salam Ariff,

Selamat bercuti dan bershopping, selamat pergi dan selamat kembali

Marya Yusof said...

As salam En Arif,

Aish... Hati2 ye... Seram dah ni, kat sana mmg byk pernah dgr rakan2 yg pernah tinggal & pergi ke sana bercerita... Nnt jgn ditegur2 tp simpan & story dlm blog ye... Sy suka baca...hehehe :))

Ariff Budiman said...

kakcik...terima kasih

Ariff Budiman said...

marina Monroe..Terima kasih juga kepada akak

Ariff Budiman said...

Marya yusuf...Nanti saya ceritakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...