Teman-teman

Tuesday, July 08, 2014

Bila Ia Datang Lagi

Sebelum menjelang puasa rumah ibu mertuaku di penuhi dengan buah bacang. Banyak juga dapat di agihkan kepada orang kampung. Kini dalam bulan Ramadhan datang pula buah sentul. Aku ambil beberapa biji sahaja untuk aku buat jeruk, Bulan puasa bukannya hendak makan banyak sangat
Aku buang kulitnya lalu aku rendam kedalam air garam untuk menghilang rasa masamnya. Setelah direndam selama 24 jam barulah aku rendam kedalam air gula pula untuk menambahkan rasa manis. Alhamdulillah rasanya cukup sedap



4 comments:

Bearcat said...

Makan cicah dengan tokyu best ni :)

insan marhaen said...

IM tak pernah makan sentul jeruk.

bila sebut pokok sentul, teringat IM akan batangnya yang seperti ada alur ulat bulu...

Ariff Budiman said...

Bearcat....Cukup best cicah dgn tokyu @ kicap

Ariff Budiman said...

insan marhein....Tak pernah pula saya jumpa ulat bulu di batangnya tapiitu hnya imaginasi saja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...