Teman-teman

Friday, October 03, 2008

AKTIVITI MENJALA KEMBALI


Tanggal 3 Oktober Pantai seagate berhampiran Pulau Jerjak telah mengamit kami kembali untuk neneruskan aktiviti menjala. Siapa lagi aku dan anak la.


Subhanallah memang cantik, tenang dan damai merasai bayu laut. Sewaktu aku dan anakku sampai di Pantai Seagate. Tempat yang paling kami sekeluarga suka menjala udang. Inilah tempat yang memberi kami rezeki kalau nak makan mee atau cucur udang


Tu dia nampak macam terror la aku menjala. Hai minat katakan. Raya ketiga pun kami bedal juga. Teringin nak makan cucur udang. Beli tak sedap. Aku bagi tau dekat isteri ready dekat rumah, aku nak bawa balik udang. Sambil menjala air liur meleleh dah. Dok terbayang udang.


Anakku Hermawan juga tidak ketinggalan menjala. Katanya boring sebelum balik ke asrama.


Akhirnya alhamdulillah kami berjaya juga mendapat seekor udang besar. Setelah mendapat kata sepakat udang terpaksa dilepaskan kembali sebab takut berebut. Selalunya rezeki kira ok juga la. Kalau teringin nak makan cucur udang terus ambil jala dan menjala. Sekali jala dapatlah 15 ekor. Inilah yang dikatakan rezeki dari Allah. Rupanya kami silap sebab udang masih berhari raya laa.

2 comments:

hafinah said...

La....dapat sekor jer... Lain kaliii... jala kat kedai jer...

bearcat said...

Sekor ja? Tebar jala nampak macam pro hehe.
Dah la dapat sekor....udang kurus kering macam tak cukup zat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...