Teman-teman

Sunday, May 26, 2013

Besar-Besarnya

Aku bertugas petang. Jam 6 petang aku keluar dengan membawa kameraku. Sengaja nak mengambil gambar awan yang cantik. Tiba-tiba aku terkejut bila pengawal keselamatan menempik padaku
" Encik Ariff...Jaga ada monyet besar di belakang ". Bila aku toleh belakang aku melihat seekor monyet hitam yang besar menyeringai giginya. Matanya pula merah. Aku terkejut dan hanya membatu sahaja. Datang pula seekor demi seekor terus masuk kedalam tempat yang bahaya. Aku berdoa janganlah ada salah seekor dari mereka memanjat tower. Kalaulah terkena renjatan akibatnya Pulau Pinang akan bergelaplah. Kebetulan 2ekor sedang memanjat tower. Cepat-cepat aku tempik. Nasib baik juga. Aku baca dari buku yang mengatakan monyet ini amat berbisa kalau menggigit. Syukur tak ada apa yangg berlaku


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...