Teman-teman

Wednesday, June 12, 2013

Genap 4 Tahun

Hari ini genap 4 tahun perkahwinan aku bersama isteriku Rosnah. Suka duka silih berganti. Aku berdoa semoga Allah memberkati perkahwinan kami berdua. Aku masih ingat akan kata-kata arwah isteriku sewaktu berada di dalam kapal terbang firefly. Kami pulang dari Kelantan setelah berubat di sana. Semasa pergi isteriku kelihatan sungguh ceria. Bila pulang nampak dirinya begitu tidak bermaya.

Siti Aisyah memegang erat tanganku. Wajahnya sayu memandang aku. Aku dapat merasai denyutan jantung yang begitu laju di dadaku.
" Bang.....Kalau Siti tak ada, abang kahwin la lain. In sya Allah Siti akan sentiasa mendoakan kebahgian abang ". Ketika itu aku hanya mampu mengalir airmata. Sudah berapa kali dia meminta aku berkahwin lain jika dia sudah tiada. Aku menggengam erat tangannya kembali. Lidahku kelu untuk berkata- kata. Tika itu aku sudah dapat merasai saat- saat perpisahan kami. Aku tidak sanggup menghadapinya Ya Allah. Akhirnya kau pergi jua meninggalkan segala memori indah.

Siti Aisyah. Ketahuilah bahawasanya abang bahagia di samping Kak Rosnah. Terlalu besar pengorbananmu dan anak- anak terhadap abang. Semoga Jannah merupakan tempat. Semoga kedua- dua anak kita di beri kebahgiaan di dunia dan juga akhirat. Abang akan sentiasa berdoa untukmu. Abang akan kerap menziarahi pusaramu dan abang akan juga kerap menziarahi ibumu sepertimana yang telah abang janjikan. Terima kasih tak terhingga kepada dua orang sahabatku Puan Norzilah dan Puan Fariza yang mempertemukan aku dengan Rosnah atas izin Allah. Semoga Allah memberi kebahgiaan kepada keluarga mereka dan di beri kesihatan yang baik. Terima kasih juga kepada kedua anak- anak ayah Siti Zinnirah dan Hermawan. Semoga Allah juga berikan kebahgian kepada anak-anak bila bila berkeluarga kelak. Terima kasih kepada sahabat- sahabat yang meraikan perkahwinan kami berdua 4 tahun yang lalu. Semoga keluarga sahabat- sahabat semua dalam peliharaan Allah.

Terima kasih juga kepada kaum keluargaku abang, kakak, ipar duai serta adik- adik yang banyak memberi sokongan kepadaku ketika dugaan melanda. Semoga Allah membalas segala kebaikan dan keprihatinan kalian kepadaku. Al Fatihah buat Siti Aisyah dan ibu serta ayahku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...