Teman-teman

Friday, September 07, 2012

Apa Dah Jadi

Aku demam panas hari ini. Isteriku mengajak aku ke klinik. Sementara aku mandi isteriku mengambil seluar untuk serika. Tiba-tiba aku terdengar dia menjerit. Apa ke hal pula isteriku. Bila aku masuk ke dalam bilik kelihatan isteriku terdiam. Mukanya berubah.
" Abang Nah minta maaf. Seluar abang dah rosak ". Sambil menunjuk seluar aku sudah terkoyak. Aduh tergamam aku sebab seluar kesayanganku telah koyak.


Rupanya seterika mengalami kerosakkan. Bila serika saja ia melekat dan bila di tarik dengan kain sekali ia menrik kain. Memang aku sayang sangat dengan seluar ini. Terasa selesa bila memakainya. Baru-baru aku buat seluar dengan kos sebanyak RM100 dan bila basuh terangkat jadinya. Aku membawa seluar untuk dibaiki tetapi tiada kedai yang sanggup membaikinya. Aku menyanyi sambil memegang seluar
" Dimana kan ku cari ganti serupa dengan ni ". Tertawa isteriku. Apakah sudah berakhirnya seluar ini. Aku akan terus mencari kedai yang boleh membaikinya.

2 comments:

insan marhaen said...

barang yang lepas...
hai jangan dikenang...

Mrs.Izi said...

tu la.kalo baju or seluar sedap pakai tu rasa syg sgt kalau rosakkan.pakai baju labuhla abang ariff.cover part yg koyak.hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...