Teman-teman

Tuesday, May 14, 2013

Minat Baru

Isteriku bersungut jemu bila berada di rumah semenjak dia rehat dari perniagaan roti canainya sementara menanti tapak berniaga yang baru. Katanya dia hendak belajar membuat kuih. Aku terus mencari resepi di internet. Akhirnya aku bertemu dengan satu web site perkongsian resepi. Bukan main seronok isteriku bila melihat bermacam-macam jenis kuih.


Ini adalah Kuih lapis roti gardenia. Percubaannya yang pertama. Alhamdulillah sedap juga rasanya. Di agihkan kepada adik beradik serta jiran yangb dekat. Masing-masing berkata memang sedap. Aku beri markah sebanyak 90%.


Ini pula Kek lapis cheese kukus. Percubaan yang kedua. Juga berjaya dan sedap. Walaupun aku tidak begitu menggemari kek tapi bila di beri rasa memang sedap juga la. Aku beri padanya sebanyak 80%. Kira orait la.


Ini pula agar-agar lapis buih. Kali ketiga mencuba. Tak menjadi dan tidak berapa sedap. Terasa buih saja. Mungkin resepinya tak berapa kena lagi. Aku bagi markah 40%.


Percubaannya yang kekempat pula ialah kek lapis tembikai. Sebelum ini kami ke kedai kek untuk mencari kek untuk buat hantaran anak saudaranya bertunang. Kata isteriku kek yang dipaparkan tidak elok. last sekali dia membuat keputusan buat kek hantaran sendiri. Aku beri markah 80% sebab masih boleh di perbaiki lagi. Kalau pembaca nak mencuba boleh layari link ini.

2 comments:

Mrs.Izi said...

sedapnya..

Ariff Budiman said...

Mrs Izi...Boleh try buat nanti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...