Teman-teman

Sunday, June 10, 2012

Kesempatan Yang Ada

Sudah banyak hari aku terpaksa standby. keluar pagi dan pulang di waktu malam. Badan menjadi terlalu letih sehinggakan nak update blog terus menjadi malas. Aku sekadar singgah di blog untuk sementara saja. Hari Ini ( Ahad ) aku berkesempatan untuk rehat. Agak lama tidak keluar berjalan-jalan dengan kedua-dua anakku.


Aku menalipon anak lelaki mengajak mereka berjalan-jalan. namun masing-masing tidak kemana yang hendak di tuju. Akhirnya anak lelaki membuat suggetion untuk ke pesta flora dimana hari ini merupakan hari terakhir. Aku sebab lama tak shoot gambar. Jam 3 petang kami kesana. Sudah ramai yang berada di sana. Alhamdulillah dapat juga parking



Anak gadisku begitu teruja melihat bunga yang cantik. Aku terus mengeluarkan kamera lalu snap sana dan sini sehingga aku tidak sedar yang aku telah mengambil sebanyak 100 gambar bunga saja. Ini merupakan sebahagian saja. Kata anak gadisku macam dia nak beli kesemua bunga orkid. hari terakhir pula ada offer. Akhirnya di beli 2 pasu bunga orkid untuk di hadiahkan kepada emak saudaranya.


Ketika sibuk mengambil gambar, aku mendapat panggilan talipon. Alamak kena standby pula. Jam 7 petang aku harus masuk kerja. jam di tangan baru pukul 5 petang. Masih sempat snap gambar. Masyaallah memang cantik bunga yang di jual. di suatu bahagian lain pula di adakan pertandingan bunga dan bongsai. Ada bongsai yang mencecah ribuan ringgit.



Setelah anak gadisku mendapat apa yang di idamnya, kami pulang untuk menghantar bunga kerumah ibuku. Betapa gembiranya kakak aku yang begitu meminati akan bunga. sebenarnya arwah ayahku merupakan peminat orkid dan ianya turun kepada kakak aku. Alhamdulillah ada ler juga pewarisnya.



Alhamdulillah walaupun dapat bersama dengan anakku seketika ianya cukup bermakna. inilah merupakan kesempatang yang perlu di ambil. Di hari yang lain aku bersama dengan isteriku. Kini biarlah aku bersama kedua-dua anakku. lebih baik begini. Syukur Ya Allah






2 comments:

athirah said...

wah...cantik2...angkut lori cmni..

Ariff Budiman said...

athirah...Memang terasa macam nak bawa lori sekali

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...