Teman-teman

Monday, June 18, 2012

10 Post Paling Ramai View

Aku melihat kembali hasil-hasil tulisanku bermula aku berblogging pada tahun 2008. Banyak tulisan aku masih lagi di baca sehingga ke hari ini. Di sini aku sertakan 10 pos yang terbanyak di baca. Bukan nak menunjuk tapi untuk motivate diriku agar meneruskan penulisan sebab ramai yang membaca walaupun tidak meninggalkan komen. Itu tak kisah ler.


Kisah Berakhirnya Sebuah Kehidupan. Aku coretkah setelah 2 hari isteriku bertemu penciptanya. Ketika inilah airmataku tidak henti mengalir sambil menaip. Kisah ini merupakan sejarah hitam dalam hidupku. Ia mengisahkan bagimana isteri tercinta meninggal dunia akibat tangan-tangan durjana. Paparan sebanyak 2770. Ceritanya boleh baca di sini


Sajak Kasih Sayang Ibu Bapa. Pos ini merupakan sajak yang aku cipta khas untuk ibu bapa. Ramai yang menghantar email kepadaku untuk menggunakan sajak ini untuk di baca semasa persembahan. Paparan sebanyak 2343. Sajaknya di sini


Bela Burung Puyuh Pula. Entah kenapa pos ini menduduki carta ketiga. Ia mengisahkan aku membela burung puyuh . Paparan sebanyak 1706. Kisahnya di sini


Bela Tapi Beli. Carta ke-4 ialah kisah dimana ketika aku membela burung puyuh tapi dalam jangka waktu yang sama aku juga turut membeli burung puyuh. Entah kenapa ia menarik minat pembaca untuk membaca kisah ini dan kisahnya di sini. Paparan sebanyak 1467


Terima lagi Jemputan. Carta ke - 5 ialah kisah pada tahun 2009 ketika umat islam menyambut Aidil Fitri. Dalam kisah ini aku pelbagaikan cerita dan ini mungkin menarik minat pembaca. Paparan sebanyak 914. Kisahnya di sini


Apple Cider Vineger. Carta ke - 6 merupakan kisah Apple cider. Ketika itu aku mengalami sakit lutut dan mendapat pandangan dari rakan-rakan agar mencuba ini. Paparan sebanyak 903. Ceritanya di sini


Inilah Bijih Besi. Carta ke - 7 ialah kisah bijh besi. Semasa aku dan anak-anak di bawa berjumpa bomoh santau oleh seorang rakan setelah kematian isteriku, aku di tanya oleh bomoh di mana boleh mendapat bijih besi. Sebenarnya ia begitu senang di dapati sebelah tempat kerjaku. Paparan sebanyak 776. Ceritanya di sini


Hari Ibu, Patutkah Ibu Di Cerca. Carta ke - 8 mengisahkan ibu yang di marahi akibat dikatakan mencampuri urusan anak-anaknya. Pos ini juga merupakan pos yang di penuhi dengan spam. Sudah berpuluh komen atas pos ini telah aku delete. Entah kenapa. Paparan sebanyak 649. Kisahnya di sini


Catatan Umrah - 04. Carta ke - 9 mengisahkan aku mengerjakan umrah. Kisah ini amat bererti bagiku. Aku mengerjakan umrah pada tahun 2009 setelah berkahwin kali kedua. Paparan sebanyak 615. Kisahnya di sini


Roti Canai Segera. Carta ke - 10 mengisahkan isteriku yang berniaga roti canai. Setiap hari dia akan menguli tepung untuk membuat roti canai sendiri. Sebab itu ramai customer yang suka makan roti canainya. Tak sama macam  penjual yang lain. Paparan sebanyak 574. Kisahnya di sini

6 comments:

kakcik said...

Catatan kakcik yang paling banyak dibuka, ialah catatan rayuan kepada adik kakcik sewaktu bapa masih ada dulu... :(

Ariff Budiman said...

kakcik..Tentu banyak yang membacanya ya

Shima said...

Kisah Berakhirnya Sebuah Kehidupan..
Setiap kali saya membacanya...setiap kali juga pasti airmata akan mengalir...
Terlalu sedih namun pengajaran nyer terlalu indah dan mulia...
Melihat rakaman video itu,saya pasti arwah isteri pakcik berakhlak seindah namanya...Siti Aisyah... ;)
Alfatehah...

Ariff Budiman said...

Shima....Terima kasih kerana sudi membaca coretan saya. Memang namanya juga telah mempengaruhi akhlaknya. Akhlaknya bukan saja di puji oleh masyarakatj, kawan2 malah keluarga juga merinduinya. Dialah menantu yang banyak membantu ayah dan emak kami. Walaupun saya tidak dapat isteri sepertinya namun saya patut bersyukur kerana Allah juga telah memberi isteri yang berakhlak mulia pada kali kedua.

Marya Yusof said...

As salam En Arif,

Lewat berkunjung... Sbnrnya hampir semua entry en Arif sy dah khatam... hehehe... Saya scr kebetulan terjumpa blog En Arif ni ms berkunjung ke web Kisah Misteri MJ, Radio Singapore tu... Mll kisah yg En Arif kongsikan di situ... Dulu saya suka sgt bc kisah2 mistik ni... Curious dgn kewujudan hantu & etc... Tp skrg rs mcm membuang masa shj...

Kisah hidup en Arif ni sgt menarik, dan byk juga tauladan... Terima kasih jg sy ucapkan krn sudi berkwn dgn sy... Semoga En Arif terus menulis :))

Ariff Budiman said...

Marya Yusof...Saya yang harus berterima kasih kepada marya kerana sudi membaca setiap coretan saya. Saya bangga mempunyai kawan seperti Marya sebab ada di Peru He he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...