Teman-teman

Friday, April 10, 2015

Ladang Teh Boh Cameron Highland

Seterusnya kami bergerak menuju ladang Teh Boh di Sungai palas. Kata orang laluan ini bahaya sebab jalannya sempit dan berlekok-lekok. memandangkan cuaca cerah dan kering aku memberanikan diri drive perlahan-lahan menaiki ladang boh.


Alhamdulillah. Sampai juga akhirnya kami di puncak. Saya sekali sebab kawasan dalaman ladang telah ditutup pada hari Isnin. kalau tidak dapatlah kami merasai teh yang segar di sini.


Ini kali pertama aku berada di ladang ini. Selalunya aku hanya ke Cameron Valley. Rupanya keindahan disni lebih menarik. Apalagi bergambar sakan kami disini.


Setelah berada agak lama di sini maka akhirnya kami beredar untuk ke destinasi yang lain. Isteriku teringin nak melihat Lavender farm.


Aku pula amat teringin nak menjelajah Mossy Forest yang tidak berapa jauh lagi dari laluan kami di ladang boh. Kedatangan kami kali ini bukan bertujuan ke Mossy forest jadi kami terpaksa pulang. Insyaallah lain kali kami akan datang lengkap dengan pakaian tracking.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...