Teman-teman

Tuesday, April 14, 2015

Telor Ikan

Aku masih ingat ketika aku serta adik beradik yang lain waktu kecil. Ibu kami kerap beli telor ikan untuk di buat kari. Memang sedap masakan seorang ibu. Paling kami suka ialah telor ikan jenis ini. Jam 7 pagu aku dah keluar ke pasar. Aku cukup suka pergi awal sebab aku tahu banyak ang fresh dan baru di awal pagi.


Tepat jangkaanku. Aku lihat sebakul telor ikan untuk di jual. Telor ikan duri kata penjual. Aku membelinya dengan harga RM12. Sudah terbayang kari telor ikan masakan isteriku.


Sampai di rumah terus aku hulurkan kepada isteriku. Alhamdulillah akhirnya kari telor ikan sudah siap. Dengan lafaz Bismillah aku makan dengan begitu semangat sekali


Kadang-kadang kalau sudah jemu dengan gulai aku meminta isteriku buat sambal tumis telor ikan. Masyaallah cukup sedap

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...