Teman-teman

Friday, October 26, 2012

Salam Aidil Adha

Ketika orang lain bersiap untuk menunaikan solat Aidil Adha. Masjid dan surau berkumandang suara takbir. Aku terus memacu motosikal membelah jambatan Pulau Pinang untuk bertugas. Inilah kali pertama dalam hidup aku bekerja pada hari raya. Isteriku sudah menyediakan bekalan untuk aku makan. Maklumlah sudah tentu semua kedai makanan ditutup. Sepatutnya aku cuti tapi memandangkan ketika aku mempunyai masalah ketika ibuku di hospital, rakan-rakanku banyak yang menolong dengan mengambil alih standbyku.


Kini biarlah aku membalas kembali jasa baik mereka. Biarlah mereka pula bergembira bersama keluarga mereka. Kerja berpasukan begitulah. masing-masing kena ada tolak ansurnya. Adakah ini merupakan satu pengorbanan. Aku korbankan kebahgiaanku beraya bersama keluarga dan memberikannya kepada rakanku. Hanya Allah saja yang mengetahuinya. Labbaikallah Hum Malabbaik. Labbai kala Syari Kala kalabbai. Innal Hamda Wanniaqmat. Lakawal mulk. La Syari kalakh.

2 comments:

Kakcik Seroja said...

Salam Aidil Adha, Ariff

Ariff Budiman said...

kakcik Nur...Salam Aidil Adha juga buat Kakcik sekeluarga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...