Teman-teman

Friday, February 15, 2013

Kita Senyum Hari Ini


Aku kesian sungguh dengan mamat sorang ni. Menjadi penunggu. Akhirnya beginilah nasibnya. Tak ada kerja ke yang dia nak buat. Tunggu parlimen bubar...lepas tu hang buat la pilihan. Hayat habis di sini saja. Ruginya dia.



Ohh...Indahnya ketika berada di ambang percintaan. Semuanya indah belaka. Apa saja aku sanggup lakukan termasuk kreativiti ini. Yang ekornya kontot sila jangan jeolous ya. Terimalah ia sebagai takdir.
" Sayang...Kita telah di takdirkan hidup bersama sebab ekor kita juga sama ".


Patut ler aku tunggu komen-komen dari kawan-kawan tak dapat-dapat. Rupa-rupanya Si Teh ni tengah dok layan girlfriend dia. Belilah satu letak di rumah.


Ni lagi satu. Dok buang masa menunggu tarikh parlimen di bubarkan buat apa. Ni yang di namakan mati katak. Lebih baik ambil quran dan baca. Kalau mati pun mati dalam iman pokcik


Adoi...kesian. Ni lagi sorang. Tak ambil iktibar dari 2 orang rakannya. Ini namanya nak bunuh diri. Buat apa tunggu parlimen di bubarkan di sini. Pergi tiunggu depan parlimen. Kan senang. Tak gitu


Di Malaysia ni kerap kalau kita pergi ke sesetengah ofis tentu ramai yang beratus sebab kaunternya di buka sedikit. Kadang-kadang cuma 1 kaunter di buka sedangkan yang nak membayarnya ramai. Jadi bermula hari ini kita buat kaedah macam ini. Kita letak kasut sebagai pengganti diri. Setuju tak


Apa pun dalam kehidupan. Setiap perkara yang kita lakukan kita harus meletakkan Allah sebagai matlamat utama. Jangan kita buat kerana manusia. Jangan menolong orang untuk dipuji. Jangan buat amalan untuk menunjuk-nunjuk. Kalau kita buat semua perkara kerana Allah nescaya Allah tak akan melupakan kita.


2 comments:

Kakcik Nur said...

Kembalilah kita lepada Allah dengan jalan yang diredhoiNya...

MaYa MustWany said...

just pemerhati dulu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...