Teman-teman

Wednesday, March 18, 2009

Lagi-lagi checkup

Pagi ini aku ke hospital untuk membuat checkup disebabkan result yang lepas kurang memuaskan hati Dr. Bagi aku result tu dah kira ok. Seperti biasa jam 8 aku dah berada di hospital. Setelah selesai mengambil darah aku dibenarkan untuk bersarapan pagi. Seperti selalu tempat biasa yang aku pilih dan makanan kegemaranku ialah koey tiow goreng.

Sambil menjamah makanan datang perasaan bagaimana result nanti. Ahh... aku selalu begitu bila menanti result. Selalunya isteri aku yang akan tenangkan hatiku. " Ala bang, relax la. Kita cuma buat checkup saja. Kalau keputusan tidak baik sekurang-kurangnya kita boleh berjaga-jaga ". Aku terus melayan perasaan dengan mengenang kisah lampau. Terasa macam baru semalam isteriku meninggalkan aku dan anak-anak.

Rupa-rupanya hari ini genap 3 bulan isteriku meninggal. Namun wajahnya masih terbayang. Bayangannya masih berlegar didalam rumah. Ini bermakna sudah 3 bulan mesin jahit tidak berjalan. Sudah 3 bulan radio yang aku beli khas untuk isteri mendengar ketika menjahit tidak ku buka.

Namaku di panggil jururawat. Aku masuk dan nampak muka Dr nampak lain sikit. " Well Ariff your result today perfect. Tidak ada masalah". Aku bersyukur didalam hati. " Ariff you still remember last time you datang dan apa saya kata ". " Yes Dr i still remember. You suruh saya kahwin cepat-cepat". Kataku.
" Very good Ariff, Saya harap you tak lupa itu ".
" Dont worried Dr i akan kahwin. Tapi tak tahu bila '. Tersenyum Dr. mendengar jawapan dari aku. Aku tahu semua ketenangan yang aku dapat hasil dari membaca Al-Quran.

4 comments:

alizarin said...

Aah sihat..bila nak kawin?
Sy bleh tolong carikan calon..hihi

Ariff Budiman said...

Relax kita minum dulu

Anonymous said...

Kahwin dengan dakwah jer...

scr said...

=>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...