Teman-teman

Tuesday, March 30, 2010

Berselera hari ini

Pagi ini sebelum isteriku ke gerai dia memesan agar aku membeli udang. Katanya nak buat sambal tumis baru. Dengar sambal tumis saja air liur dah meleleh. Aku kerja petang pula hari. Jadi sebelum aku sambung kembali operasi membuat tahi mata, aku basuh dulu kain baju. Bukannya susah sangat. Baju diletakkan dalam washing machine bersama sabun dan biarkan dia melakukan kerjanya sendiri. Maka aku pun sambung kembali projek aku. Bila bangun tidur barulah aku jemur pakaian yang dibasuh dan bermulalah pengembaraan di pasar.

Kali ini aku relax berjalan mencari apa yang aku teringin. Akhirnya aku membeli udang. Mata aku terlihat telur ikan yang lama aku tak rasa. Pagi ini harganya murah pula. Maka aku membawa pulang. Setelah isteriku pulang dia pun apa lagi mulalah menggoreng udang. Resepi baru katanya sambal tumis udang perasa tomyam. Tak senang aku dibuatnya. Baunya semerbak. Lepas tu telur ikan digoreng bersama ubi kentang. Isteriku bertanya kepada aku macam mana nak buat. Aku pun bagilah resepi yang aku pernah buat. Mak oii sedapnya masakan isteri ni. Tak sedap pun mesti rasa sedap. Katanya esok nak buat gulai ketam. Masyaallah takut aku sebelum buat umrah badanku akan menjadi tembun. Kena joging kerap sikit. Jemputlah makan kalian semua

2 comments:

ain fathihah said...

hehe habislah encik diman lepas ni bertambah bunceetttt

scr said...

abeh la jubah semua kena alter..haha...uish lapaq nya ....da la skarang perot tengah menyanyi2...sadis btol..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...