Teman-teman

Tuesday, February 01, 2011

Senyumlah Kuala Lumpur

Pada Sabtu lepas aku dan isteri ditemani anakku Hermawan seawal jam 4 pagi telah bertolak ke Kuala Lumpur. Anak tiriku telah selesai menjalani pelajaran di KL. Jadi terpaksa mengambil segala barangan di asrama. Kali ini aku begitu relax sebab anakku Hermawan yang memandu kereta. " Tak pa ayah tidur la ". kata anakku bila melihat aku masih lagi terbuka mata. Sambil nak lelap aku sempat mengerling kearah meter. Mak oii dia bawa 150 km/j. Aku sempat nasihat dia agar mengurangkan kelajuan. Setakat 120 KM/J pun dah kira laju. Sedar - sedar kami dah sampai di RNR Sungai Perak untuk solat subuh. Nak makan tak ada yang menarik di situ jadi kami bercadang makan di Tapah sahaja. Banyak pilihan disitu.

Begitu ramai memilih baju dan handbeg di Sogo

Selesai menjamu selera pagi di Tapah kami meneruskan perjalanan ke Kuala Lumpur. Berkumandang lagu Senyumlah Kuala Lumpur dari kumpulan alleycats dari radio Era seolah - olahnya menggamit kedatangan kami. Jam 10 pagi kami sudah berada di KLCC. Setelah selasai mengambil barangan di asrama kami dibawa oleh anak saudara isteriku ke pasaraya Sogo. Katanya ada sale. Bila sampai kelihatan begitu ramai spesis wanita sedang mengerumuni handbeg. Kelihatan tertulis potongan sehingg 80%. Dari harga RM 350 turun ke paras RM 70. Isteriku sempat mengambil satu untuk dihadiah kepada anakku Siti Zinnirah sempena hari jadinya. Sempat juga aku melihat gelagat pembeli bila melihat harga potongan. " Oh my god murahnya. Oh my god ". Sambil memilih. Padaku kalau seronok sangat sebutlah Ya Allah Ya Tuhanku kan lebih elok. Tak payah kita ikut barat oh my god oh my god. Sebagai kaum lelaki aku hanya duduk diluar sahaja. " Pening kepala Nah abang. Ramai sangat. Jom kita cari tempat makan ".

Sempat anak snap gambar selepas melihat handbag

Akhirnya kami keatas Sogo. Kata anak saudara isteriku banyak makanan dijual. Memang betul banyak sungguh. Ada nasi kandar Pulau Pinang tapi kami sudah jemu. Akhirnya masakan Thai yang menjadi pilihan kami. Ambil itu dan ini. kerling pula yang lain aishh teringin pula. Ambil lagi. Last sekali sepinggan nasi berharga RM8. OK la reasonable dengan lauk pauk yang diambil. Sedap juga masakan Thai. Selepas makan kami dibawa ke Time Square pula. Offer lagi. " Adoi sakit pinggang. Depa beli apa lagi ". Rungut anakku Hermawan. Akhirnya kami berdua melepak diatas lantai tanpa mempedulikan orang ramai. " Dua-dua beranak sama stail '. kata isteriku sambil tersenyum bila melihat kami lepak diatas lantai sedangkan tiada orang lain yang buat begitu. Hanya orang Penang saja.

Makan nasi masakan Thai diatas Sogo

Teringin sekali aku nak bergambar di KLCC. Akibat keletihan aku batalkan niatku dan kami berangkat pulang ke Penang. " Kita tak payah beli banyak-banyak. kita simpan duit untuk shopping di Wakaf Che Yeh Kelantan ". Kuala Lumpur tidaklah sesak sangat sebab ramai warganya sudah pulang ke kampung untuk cuti Tahun Baru Cina. Jalan pun tak lah jamn sangat. Jam 10 malam kami sudah berada diatas jambatan Pulau Pinang. Walaupun bukan aku yang memandu tetapi perjalanan sehari membuatkan badan amat letih. Hari Khamis ini kami akan ke Kelantan pula....

2 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Selamat bercuti bersama isteri tersayang.

Ariff Budiman said...

Marina Monroe..Terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...