Teman-teman

Saturday, November 17, 2012

Makan Tengahariku

Aku akan berselang seli dengan cerita makan angin aku ke Kelantan dan Terengganu. Sambil itu aku nak cerita sikit tentang makan tengahariku hari ini. Selepas subuh aku mengajak isteriku ke pasar. Sudah lama kami tak kepasar. Aku suka pergi pasar awal manakala isteriku suka pergi lewat. Katanya dia tak suka orang ramai. Akhirnya aku juga yang menang. Kami berlegar-legar keliling pasar dan aku menmgambil ketam hijau. Ketam ni isinya padat berbanding ketam merah. Padan juga dengan harganya. 3 ekor RM18


Di pasar lagi aku dah beritahu isteri yang ketam ini aku suka dia buat masak sambal. Ini memang kegemaranku selain kari ketam. Kami mencari sayur pula. Isteriku memilih sayur satu demi satu. Dia bertanya masak apa yang best dengan sayur ini. Aku beritahu agar di goreng saja cuma aku tak specific goreng macam mana.


Bila dia hidang sayur aku berkata aku suka sayur ini di masukkan kunyit serta telur.Memang best. Tapi dah isteriku masak aku makan saja tanpa banyak kerenah. Inipun dah bersyukur berbanding rakyat Palestin yang terus di bom oleh Israel laknatullah.

3 comments:

Lee Aziz said...

Slurrp..sedapnya..Alhamdulillah.makan ketam renjong ker bang?

Ariff Budiman said...

Lee Aziz...Ya ya sekali sekala. Kerap sangat urid acid tinggi ni

nadinezuharra said...

sedapnye ketam.. masak lemak feveretku.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...