Teman-teman

Tuesday, November 27, 2012

Merajuk Dia

Aku mendapat panggilan dari rumah ibu mertuaku. Kata mereka ada yang sedang mencari meminta pertolonganku. Aku sendiri tidak pasti dalam bentuk apa mereka memerlukan pertolonganku. Bila aku sampai, aku melihat cucu saudaraku sedang mengamuk menendang kaum keluarga yang lain. Bila melihat saja kelibat aku dibulatkan matanya. Aku pergi kearahnya untuk memegang kepalanya. Terus dia menendang aku. Aku tahu bukan dia yang melakukan begitu. bagiku ia terlalu kecil. Tak perlu aku tergopoh gapah. Entah dimana mereka bermain. Hutan mana yang diredah sehinggakan ada yang mengikut pulang. Aku berjanji akan membuat air jampi selepas maghrib. kemudia seorang lelaki pula dikatakan tidak dapat melelapkan matanya. Kalau nak terlelap dia merasakan yang dia akan meninggal pada esoknya. Terdiam aku jenis gangguan begini. Aku juga berjanji akan membuat air jampi untuknya selepas solat maghrib. Selepas solat maghrib terus aku mengambil 2 botol berisi air untuk aku baca ayat quran.

Aku mula dengan membaca surah Yasin dan diikuti dengan Al Matsurat. Aku terus berdoa agar dikeluarkan segala benda yang tidak elok yang berada di dalam badan mereka kemudian aku hantar kepada mereka. Lega rasanya dapat membantu mereka. Aku terus bersiap-siap untuk bertugas malam. isteriku datang menghampiriku.
" Abang dah pagar ke rumah kita sebelum ke tempat kerja ". Tanya isteriku
" Dah..Abang pagar dengan current ". Spontan aku bergurau. Apalagi merajuk isteriku bila aku bergurau begitu. Jenuh juga aku memujuk. segala ilmu dunia aku keluarkan. He he
" Ala...sorry la. Abang bergurau saja. Dengan siapa lagi abang nak bergurau kalau dengan isteri. Abang pagar dengan Al quran ler ". Pujuk aku. Akhirnya sebelum aku keluar dari rewda sedikit gunung berapi.
' Senyum la sikit sebelum abang pergi ". Pujuk aku. Tapi itulah senyumnya, sumbingggg........


2 comments:

Kakcik Nur said...

Merajuk pada yang sayang... :)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Ariff Budiman said...

kakcik Nur...Benar sekali

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...