Teman-teman

Saturday, March 10, 2012

Really Enjoy

Hari ini aku bertugas petang. Awal-lagi lagi aku telah beritahu isteriku yang aku akan mengambil gambar matahari terbit di Jambatan Pulau Pinang. Jam 7 pagi aku bergegas keluar dari rumah. Semalam hujan dan ini bermakna matahari akan kelihatan dengan jelas. Selalunya aku hanya melihat dari atas jambatan mereka yang mempunyai hobi sepertiku mengambil gambar.

Cemburunya aku melihat begitu ramai yang memegang kamera. Aku terpaksa memendan rasa akibat kekangan tugasku. Hari ini aku begitu seronok sekali. Bila sampai tiada orang pula. Aku seorang diri yang mengambil gambar. Seronok bila saat-saat matahari terbit. Tidak pernah matahari mengengkari perintah Allah. Cukup waktu dan ketikanya ia telah menjalankan tugasnya.
Ketika seronok mengambil gambar, tiba-tiba isteriku talipon. Katanya dia terlupa membawa minyak untuk menggoreng roti canai. Terpaksa juga aku pulang kerumah untuk mengambil minyak masak.

Setelah aku memberi minyak masak, isteriku menarik aku keluar sambil menunjuk seeorang bayi iaitu anak kepada rakannya gerainya. Aku juga tertarik sebab di letakkan di dalam tong. Kata ibunya anaknya terlalu aktif dan takut di letakkan di atas kereta sorong. Tersenyum ibunya bila aku mengambil gambar.

Apapun aku begitu gembira dan tenang dengan hobiku ini. Aku masih menanti hujan reda untuk meredah bukit pula. Alhamdulillah Allah berikan kesihatan yang baik kepadaku.


2 comments:

MaYa MustWany said...

wahhh hebat ni..nanti wedding anak abg nanti,abg je la jadi jurugambar.hahaha

nice

Ariff Budiman said...

Maya Mustwany...Mana boleh. Orang nak salam tak boleh la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...