Teman-teman

Wednesday, August 29, 2012

Di Cium Ibu

Aku dan isteri ke hospital lagi. Itulah rutin kami setiap hari. Kalau bukan tengahari aku akan ziarah pada sebelah petang. Alhamdulillah anak saudara telah buat roaster giliran menjaga nenek mereka setiap hari. Nenek mereka tidaklah kesunyian. Kadang-kadang bila ada cucu yang mengantuk, nenek mereka memanggil tidur disebelahnya. Bila aku tiba ibuku sudah mengangkat tangan dan aku faham akan maksudnya. Diciumnya tanganku. Kemudian dia memanggil abang aku pula. Diciumnya pipi abangku. Kemudian diciumnya pula pipi aku. Nurse tersenyum memandang dari tempat duduk mereka.


Doktor dari bilik ICU datang melawat ibuku. Beliau terkejut melihat ibuku yang hampir pulih. Kata doktor sebelum ini mereka tidak menjangkakan yang ibuku akan pulih dengan begitu cepat sekali. Ibuku tidak lagi menggunakan ventilator iaitu alat pernafasan. Sebelum ini kata doktor ibuku terpaksa bergantung seumur hidupnya dengan alat itu. Ini bermakna kami terpaksa menyewa peralatan tersebut bila ibuku telah discharge. Bagi kita orang islam itu semua tidak menghairankan. Kuasa Allah mengatasi segalanya. Inilah keberkatan berdoa dalam bulan Ramadhan. Terima kasih sekali lagi kepada rakan-rakan blogger dan pembaca yang tolong mendoakan agar kesihatan ibuku pulih. Maaf entri amat pendek. Badanku terlalu letih.

8 comments:

Thirah said...

kuasa Allah..;)

Marya Yusof said...

As salam En Arif,

Rahsia ALLAH... Selain itu doa & kasih sayang anak2 & cucu juga adalah penguat semangat ibu... insya'ALLAH... segalanya akan kembali pulih... ameen :)

pB said...

Abg Ariff jangan lupa berehat ....

Mrs.Izi said...

Alhamdulillah..semoga semuanya selamat.amin.

Ariff Budiman said...

Thirah...Betul..kuasa Allah mengatasi segalanya

Ariff Budiman said...

Marya Yusof.....Bukan doa dari anak cucu tapi dari pembaca juga. Alhamdulillah

Ariff Budiman said...

pB.......Insyaallah. Akan rehat secukupnya. Terima kasih

Ariff Budiman said...

Mrs. izi.....mudah-mudahan begitulah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...