Teman-teman

Tuesday, August 21, 2012

Tak Sama

Hari raya tahun ini tidak sama seperti lazimnya. Tahun ini selepas solat aidil fitri masing-masing dgn aktiviti keluarga masing-masing. Selepas itu barulah semua kaum keluarga berkumpul di rumah ibuku sementara mananti waktu yang dibenarkan menziarahi ibuku di hospital. Bila dah berkumpul sudah pasti akan diadakan mesyuarat kecil tentang ibuku.

Setiap tahun hari raya kedua kami kaum keluarga pagi-pagi lagi sudah keluar beraya di rumah emak saudara. Waktu zohor barulah kami pulang. Tahun kami tidak kemana. Tak sampai hati nak bergembira sedangkan ibu lami berada di ICU. Jadi kami berkumpul sekali lagi di rumah ibu kami. Hari raya ketiga isteriku hendak buat laksa.


Katanya dia nak jemput kaum keluargaku berhari raya dirumah kami sebelum ke hospital. Setiap tahun hari raya ketiga aku pasti buat rumah terbuka khas untuk kaum keluarga. Selalunya aku jemput keluargaku, kaun keluarga isteriku dan keluarga arwah isteriku juga. Maknanya 3 keluarga yang di jemput. Tahun ini terpaksa dibatalkan demi ibuku. Terasa hambar pula kalau tidak berkumpul adik beradik dirumahku. Sebab itu isteriku hendak buat laksa dan menjemput kaum keluargaku sebelum menanti waktu ziarah. Semoga Allah berkati isteriku Rosnah.

2 comments:

Unknown said...

As salam En Arif,

Baru berkesempatan berkunjung 'berhari raya' ke sini...hehehe...

Terasa sedih baca nukilan ni... semoga ALLAH permudahkan segala urusan keluarga En Arif sekeluarga... Ameen...

Psst... teringat2 laksa tu...aduhhh...

Ariff Budiman said...

Marya Yusof...Terima kasih. Nanti kalau pulang ke Malaysia datang la ke Penang. Insyaallah wife akan buat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...