Teman-teman

Friday, April 19, 2013

Bubur Pulut Hitam

Selalunya bila aku kerja shif pagi dan bila pulang dari kerja sudah pasti aku singgah di warung untuk membeli kuih muih. Bermacam jenis kuih yang di jual. Kelmarin petang aku kerja pagi dan seperti biasa bila pulang aku sekali lagi singgah di warung. Sengaja nak melihat. Manalah tahu kalau ada yang berkenan dan membuka seleraku.

Apa yang membuatkan airmukaku berubah ceria ialah bila terpandang bubur pulut hitam dan bubur kacang yang di jual. Sebungkus harganya RM2. Aku cukup suka dengan bubur pulut hitam dan bubur gandum. Bila pulang terus aku mengambil mangkuk dan memasukkan bubur kedalamnya. Ketika melihat bubur entah kenapa fikiran aku melayang teringat akan sahabat baikku yang terpisah. Masing-masing membawa haluan. Dia juga meminati bubur pulut hitam dan bubur gandum. Gambar yang di hantar ketika memakan bubur pulut hitam masih lagi tersimpan. Apa kabar dirinya sekarang. Masihkah dia mengikuti perkembanganku di dalam blog ini. Ahh...mustahil. Aku doakan semoga dia bahagia.


2 comments:

Anonymous said...

Askum wbt.pe kbr saing?moga sntiasa sihat.sj je nk bgtau yg sypun pgemar tegar bubur..hehe

Ariff Budiman said...

Anonymous...Alhamdulillah saya seperti biasa saing. Tahu bubur pulut hitam dan bubur gandum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...