Teman-teman

Saturday, April 20, 2013

Haruskah Aku

Aku pernah berkata kepada isteriku sebelum aku ke UNITEN untuk belajar selama 1 1/2 tahun aku akan membawanya pusing-pusing di KL. Pernah aku cerita padanya juga semasa aku kursus di Bangi aku berjalan-jalan di Midveli, Amcorp Mall dan TAR. Yang paling aku seronok ialah di TAR. Semua ini berkat pertolongan sahabat baik aku. Sanggup dia turun ke kajang sekaligus mengajar aku cara-cara menggunakan Komuter, LRT. Terus terang aku katakan yang aku memang blur dengan semua itu.

Seminggu yang lepas aku ke UNITEN untuk sesi temuduga. Dari Kajang aku sendirian menuju ke Midveli. Alhamdulillah aku telah melepasi rintangan ini. Kemungkinan selepas pilihanraya aku dan isteri akan ke KL. Teringin juga hendak bertemu rakan-rakan dan bloggers KL kalau ada perjumpaan. Tapi aku tidak sampai hati bila membaca kata-kata anak gadisku di FB. katanya kalau ada emak kan best.

Aku memang tak boleh melihat dan mendengar anak-anak aku bersedih sebab akulah yang paling sedih. Aku tahu mereka kesunyian kehilangan emak dan ayah pula berjauhan. Kalau sekali fikir ingin saja aku membatalkan hajat membawa isteriku ke KL. Tapi mungkin isteriku yang akan bersedih sebab akan berjauhan dengan aku selama 1 1/2 tahun. Malam tadi aku pulang kerumah berjumpa anak gadisku. Aku mengajaknya ke KL denganku memandang anak gadisku akan melangsungkan perkahwinan pada bulan Januari 2014.

Kalau dia bersetuju insyaallah kami akan kesana. Aku tahu anak gadisku memang teringin sangat nak ke KL. Pernah dia berkata yang auntie nak bawanya ke spa. Baik sungguh auntie. Tapi itu dulu. Mungkin kini auntie sudah berkeluarga dan aku berkata kepada anak gadisku jangan diganggu kehidupan auntie. Planning kami ialah pertengahan bulan Mei. Moga-moga aku dapat membuatkan dua insan ini gembira. Ya Allah permudahkan kami. Terima kasih tak terhingga kepada sahabat baikku yang banyak mengajarku tentang kehidupan di KL. Moga Allah merahmati keluarganya dan moga Allah tempatkan kedua-dua ibu dan ayahnya bersama para solihin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...