Teman-teman

Wednesday, September 14, 2011

Teringin Mee Mamak Pula

Hari ini aku bertugas pagi. Seperti selalu sebelum aku sampai pasti aku beli kuih untuk makan pagiku. kalau sebelum ini tabiat makan pagiku ialah nasi. Kemudian tengahari juga nasi. Malam pasti nasi. Maka berat badan aku begitu cepat naik. Cepat-cepat aku tukar bila doktor dan isteriku turut menasihatiku. Jadi waktu pagi aku hanya makan kuih saja. tengahri baru aku mencari nasi untuk tenaga. Entah kenapa sehari suntuk hujan. Malas pula aku nak kelaur dalam hujan. Jadi hanya roti cream crackers menjadi penamanku

Ketika aku pulang dari bertugas terasa teringin pula nak makan mee mamak special di temapt kerjaku di bandar. Jam 7 petang perut sudah berbunyi. Akhirnya meme mamak aku makan dengan begitu nikmatnya sehingga tidak terkata lagi.
" Haa.. abang makan mee ". Risau isteriku bila diberitahu yang aku makan mee. Aku hanya tertawa kecil saja.

4 comments:

Marina Monroe said...

Salam Ariff,
mee rebus ker tuh? Akak pun sekali sekali pekena jugak kat KL nih, Makan lah Ariff mentara selera masih ada tapi small quantitylah...

saing said...

mee mamak sebegitu banjir? ke memang mee mamak penang mmg begitu?ado iras2 mcm mi jawo dn mi rebuh

Ariff Budiman said...

marina Monroe..memang mee rebus. sekali sekala boleh ler.

Ariff Budiman said...

Saing..Setengah gerai kuahnya sikit saja. saya dan isteri suka mee ni sebab kuahnya banjir. ia meme iras mcm mee jawo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...