Teman-teman

Thursday, September 10, 2009

Dendam Seorang Ibu Mertua

Kiriman asal dari seorang kawan. Semoga mendapat iktibar
_________________________________________________________________________________

Suzana (nama sebenar)dan razman(nama sebenar) adalah pasangan yang paling bahagia dari sejak zaman sekolah..mereka sering kelihatan bersama di kantin, di dlm kelas mahupun waktu belajar di luar kelas...

Sesudah tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di sebuah U swasta yg terletak di sekitar kuala lumpur... mereka bagaikan belangkas yang x dapat di pisahkan lagi........ .tetapi dalam setiap percintaan mesti ada dugaan nya.. รข€˜


Salmah seorang ibu yg bengis & terlalu mengongkong keluarganya untuk mengikuti sgala kehendak nya.. Salmah adalah ibu kpd Suzana.


Pada suatu hari, Salmah mendapat tahu bahawa anak tunggalnya keluar dgn seorang lelaki iaitu Razman. Dia mendengar khabar itu drpd jiran2 nya. Salmah pun naik berang dan sgt marah terhadap Razman & mnyimpan dendam terhadap Razman..


Salmah sanggup memberhentikan pengajian anaknya dari belajar di U itu........dengan niat utk memisahkan mereka.


Setelah 3 bulan Suzana berhenti, datanglah Razman dgn rombongan meminangnya ke rumah Suzana. Ibu nya terpaksa akur dgn perhubungan percintaan mereka kerana menyedari bahawa jodoh anaknya itu memang kuat untuk Razman.


Setelah setahun berlalu mereka pan di ijab qabul kan ...... Mereka berdua bercadang hendak pergi honeymoon ke Pulau Tioman...... .tapi malang telah menimpa mereka......


Razman dan Suzana telah mendapat kemalangan semasa dalam perjalanan ke Pulau Tioman. Salmah bertambah marah kerana kemalangan itu menyebabkan muka Suzana mengalami luka yang teruk sehingga kulit muka nya tersiat. Malah meninggalkan kesan yang amat menakutkan.. ....


Sejak kemalangan itu kebencian Salmah terhadap Razman begitu membuak2. Razman berasa kecewa akan sikap Ibu mertuanya... ...tambahan mengetahui berita tentang wajah isterinya anaknya menjadi cacat seumur hidup.


Razman cuba utk memperbaiki keadaan..... ...Razman bertemu dengan doktor bagi merawat muka isterinya dengan cara mendermakan kulitnya. Perkara ini Razman telah memohon agar doktor berjanji akan tidak menceritakan kepada isteri dan ibu mertuanya.


Setelah seminggu Suzana membuat pembedahan muka, Salmah begitu gembira melihat perkembangan muka anaknya dan memeluk cium muka anaknya. Namun dendamnya terhadap menantu tidak pernah padam. Doktor tersenyum melihat kegembiraan Suzana dan ibunya.


Salmah bertanya kepada doktor dengan penuh harapan siapakah insan yang sanggup mendermakan kulit untuk pembedahan muka anaknya. Doktor terdiam seketika lalu menjawab.... ..penderma tersebut menyuruh saya agar tidak memberitahu akan identitinya kepada puan. Salmah akur dan kecewa dengan jawapan dari doktor tersebut dan mencium muka anaknya berkali-kali.


............ ......... ....

Sebenarnya Doktor telah menyimpan rahsia Razman yang mana telah mendermakan kulit punggungnya untuk pembedahan muka isteri kesayangannya. Cuba lah kalau rahsia ini terbongkar dan Salmah (ibu mertuanya) tahu yang pipi anaknya di cium berkali-kalai itu adalah kulit punggung menantunya yang dibenci. Macamana erkkk riaksi ibu mertua

11 comments:

kakcikseroja said...
This comment has been removed by the author.
kakcikseroja said...

orang kata "jgnlah terlalu membenci seseorg, mungkin suatu masa nanti akan menyayanginya.. begitu juga sebaliknya".. seharusnyalah kita berpada2 dlm apa jua situasi kehidupan ini...

bearcat said...

kekeke.
amik ko mak mertua.
hari-hari cium punggung menantu yang dibenci...adeihhh.

zai said...

Adoiyai......wakakaka..eeei geli rasanya kalaulah mak mertuanya tahu yang diciumnya itu adalah kulit punggung menantunya yer..dok terbayang nie..

Nadine Zuharra said...

hehe.. isu mak mertua vs menantu ni mmg sukar.. kalau yang senasib tu bersabarlah ye.. : )

MaMa MoDeN said...

salam saudara ariff budiman,

hahahahahah...
tak habis gelak lagi ni!
lawaklah pulak...

saya harap tamat2kanlah ptelingkahan mentua mnantu ni, rimas..

saya antara yg berkemelut dgn mentua diawal pkahwinan dulu, ALHAMDULILLAH, berkat ksabaran nikmatnya saya rasa smpai skrg.

diterima baik oleh keluarga mertua yg dulunya kita dibenci krana bkn mnantu pilihan, dirasakan tak ssuai utk anak ksyangan tapi akhirnya bila diterima... wah! memang rasa tak terucap..

saya sntiasa bdoa, anak2 saya tak kira yg lelaki@perempuan akan diterima baik, disyangi oleh keluarga mertua diawal hingga akhir perkahwinan...

saya juga berdoa agar saya akan menyanyangi anak menantu saya seperti anak sndiri malah harap lebih lagi...

Amin...

Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]music software downloads, [url=http://firgonbares.net/]retail store design software[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] adobe photoshop software for free Deluxe 2009 Mac
adobe creative suite 3 master collection serial [url=http://firgonbares.net/]on software purchases[/url] adobe photoshop cs4 cracked
[url=http://firgonbares.net/]zip file for nero 9[/url] software buying advice
[url=http://firgonbares.net/]message store software[/url] microsoft video software
cheap software now [url=http://firgonbares.net/]winzip 12 serial number[/b]

Anonymous said...

[url=http://sunkomutors.net/][img]http://sunkomutors.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]microsoft office professional 2007 student discount, [url=http://sunkomutors.net/]shopping cart software[/url]
[url=http://sunkomutors.net/][/url] discount software stores buy used computer software
autocad trial version [url=http://sunkomutors.net/]selling used software[/url] pentium dual core e2180 compatible adobe photoshop cs3
[url=http://sunkomutors.net/]quarkxpress free download[/url] sofware downloads
[url=http://sunkomutors.net/]buy macromedia dreamweaver 8[/url] winzip 12 cracked
Mac Parallels Desktop 4 [url=http://sunkomutors.net/]filemaker pro 7 download[/b]

Anonymous said...

[url=http://vonmertoes.net/][img]http://hopresovees.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]deactivating adobe software, [url=http://bariossetos.net/]shop creator software[/url]
[url=http://bariossetos.net/][/url] discount software adobe acrobat pc software to buy
server store software [url=http://hopresovees.net/]discount software for non[/url] software discounts
[url=http://hopresovees.net/]adobe photoshop cs4 tutorials free[/url] discount language software
[url=http://hopresovees.net/]discount software for non[/url] discounts on software
CS3 Extended Mac Retail [url=http://bariossetos.net/]cheap language software[/b]

Anonymous said...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]discount pc software, [url=http://murudobaros.net/]software eshop[/url]
[url=http://murudobaros.net/]adobe art software[/url] discount software canada acdsee serial
where to buy linux software [url=http://murudobaros.net/]purchase finance software[/url] dental office software
[url=http://murudobaros.net/]Readiris Pro[/url] software at academic
[url=http://murudobaros.net/]serial number for filemaker pro 9[/url] windows xp activation code
Mac WinZip 12 [url=http://murudobaros.net/]buy animation software[/b]

Anonymous said...

[url=http://vonmertoes.net/][img]http://bariossetos.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]software developers in canada, [url=http://hopresovees.net/]adobe photoshop cs4 serial number[/url]
[url=http://bariossetos.net/][/url] 2004 Mac Retail Price shop pro software
purchase discount software [url=http://vonmertoes.net/]legitimate oem software[/url] army software purchase program
[url=http://hopresovees.net/]burn avchd with nero 9[/url] filemaker pro 10 crack
[url=http://hopresovees.net/]microsoft office 2003 license[/url] microsoft software agreement
transfer oem software [url=http://hopresovees.net/]cheap windows software[/b]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...