Teman-teman

Tuesday, January 27, 2009

Mengapa gelisah

Entah kenapa pagi ini aku begitu gelisah sehinggakan kakak sendiri menegur melihat kegelisahan aku. Duduk sini tak kena. Duduk sana pun tak kena. Aku tidak cerita kepada siapa bahawa entah kenapa pagi ini hati ini terlalu merindui Siti Aishah. Aku hanya mampu menziarahi kuburnya. Namun kerinduan semakin menebal.

Akhirnya aku pulang kerumah dengan harapan dapat menenangkan fikiran. Terlihat saja perkakas rumah terutamanya kain langsir aku menjadi tidak keruan. Akhirnya aku mengambil keputusan untuk melelapkan mata sebentar. Aku terjaga bila jam menunjukkan pukul 2 petang.

Aku bergegas ketempat kerja sambil ingatan melayang sewaktu bersama dengan isteriku. Kadang-kadang aku tersenyum sendirian diatas motor bila teringat perkara lucu berlaku dan ada ketikanya pula aku bersedih bila mengenang tragedi yang menimpa kami.

Tiba-tiba " Gede boom..... !!!! . Aku terlanggar tebing jambatan. Tersungkur aku dihadapan. Dalam hati berkata Ya Allah patah ka kaki aku ni. Bunyi semacam saja. Aku cuba memusingkan kaki aku. Aduh sakit. Tangan aku juga sakit. Seorang penunggang motosikal terus mendapatkan aku, " Bang saya minta maaf kalau saya yang menyebabkan abang terlanggar tebing tadi ". aku pun tak pasti siapa yang salah. Yang aku ingat, aku sedang khayal memikirkan tentang diri aku.

Aku bangun dalam keadaan longlai dan kesakitan menuju ketempat kerja. yang pastinya manik-manik bercahaya jatuh dari mataku akibat menanggung kesakitan. Aku hilang tempat mengadu kini. Aku terpaksa menanggung kesakitan seorang diri. Tangan dan kaki aku terseliuh. Aku tempang ketempat kerja tanpa siapa mengetahui apa yang terjadi terhadap aku.

Aku hanya mampu pulang kerumah lalu kutelan 2 biji panadol untuk menghilang kesakitanku. Esok aku akan meredah kembali jambatan untuk meneruskan kehidupan ini. Tangan dan kaki terpaksa aku lupakan kalau mengalami kesakitan

1 comment:

Anonymous said...

ASKM. SYUKUR TIDAK JADI APA2 PADA ABANG. JANGAN TERLALU IKUTKAN PERASAAN. KITA YANG HIDUP INI HARUS MENERUSKAN KEHIDUPAN DENGAN PENUH KETABAHAN. JEMPUT UNTUK KE EMAIL SAYA...kuzairekuzainal@yahoo.com.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...