Teman-teman

Sunday, January 11, 2009

Rupanya letih Jadi Mr Mama

Hari ini badan aku amat letih setelah bekerja 24 jam tanpa henti. Tengahari tadi aku makan roti saja sebab tak ada selera. Malam ni aku nak makan nasi dengan sambal tumis Jawa. Agak lama aku tak buat. Balik aku terus kekedai beli perkakas nak buat sambal tumis. Dalam keluarga aku yang dapat resepi ni dari ayah aku ialah aku dan isteri aku sebab kami duduk lama dengan depa. Setelah Isteri aku tak ada hanya tinggal aku saja. Yang lain dah try buat tapi tak jadi. Kalau depa teringin sangat nak makan, depa talipon dekat aku suruh buat. Lepas solat Asar aku pun mulalah kupas bawang dan lain-lain. Teringat arwah isteri aku cukup pandai bodek. Kalau dia ada kerja banyak nak jahit baju pasti dia minta tolong aku buat sambal tumis sebab anak-anak aku pun suka. Jadi senanglah tak ada yang cerewet. Aku pun apa lagi bila kena puji apalagi kuali belanga jadi tunggang langgang la. Ala orang jantan buat kerja katakan.

Sambil dok kupas bawang otak aku dok pikiaq nak buat ka tak mau. Terngiang telinga aku bila teringat isteri berkata," Bukan senang jadi orang perempuan, Balik kerja kena masak pula ". Betoi kata isteri aku. Badan aku pun letih. Kalau aku letak kepala alamat lepas Maghrib la aku bangun. Tak boleh jadi. Aku terus ambil kuali dan buat kerja. Akhirnya ini dia masakan pertama dari Mr Mama. Aku harap yang ni bukan last. Esok aku kerja petang. Mak aku dah suruh aku makan dekat rumah mak. Mak mertua pun pelawa juga. Aishhh mana satu aku nak serbu. Tak pa dua-dua rumah aku ziarah. Macam mana hangpa tengok. Ok ka sambal tumis aku. Nak rasa boleh booking dekat Mr Mama.

2 comments:

sakinah said...

sambal tumis tokwan....mcm lazat...hehe...teliuq tgk...da la ujan + lapaq....

bearcat said...

sambal tumis yang kaw kaw....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...