Teman-teman

Thursday, January 01, 2009

Mr Mama

Pagi tadi aku kepasar keseorangan. Masih ada yang mengucapkan takziah terhadapku dan bertanyakan bagaimana isteriku meninggal. Macam selebriti la. Aku hanya menyebut bila janji Allah dah sampai siapa pun tak dapat menghalangnya. Malas aku nak cerita satu persatu.

Aku terkejut bila seorang kawan menyapa dari jauh. " uihh!!! Chiman hang jadi Mr Mama la ni". Aku nampak terbeliak biji mata bini dia marah dekat suaminya sebab berkata demikian. Aku hanya senyum dan tak kecil hati pun. Aku kata ni Mr Mama dan Mr Papa sekali. Setakat gelaran Mr Mama tak jadi hal sangat. Jangan gelaran yang mengaibkan sudah.

Belek punya belek ikan akhir sekali aku balik begitu saja tanpa membeli apa-apa. Nak masak apa tengahari ni. Last sekali aku beli gulai RM3 dan masak nasi dirumah. Nak makan sorang saja sebab anak lelaki aku dah mula kerja hari ini. Aku kerja petang ini dan pandai-pandai kalau nak hidup. Bukan senang nak dapat title Mr Mama ooo. Jumpa lagi nak pergi kerja

2 comments:

rosesNtheboyz said...

la ni dok ada kat mana?

tak lama lah kot jadi mr mama nih... insyaallah...

niat baik nih!

heheheh

ARIFF BUDIMAN said...

Tinggal di Sungai Ara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...