Teman-teman

Monday, December 06, 2010

Alhamdulillah Dah Kembali

Sudah 2 hari aku tidak dapat berjalan. Pembaca semua tahu kan betapa siksanya hidup terperap dirumah. " Hari ini kita tak payah cat rumah lah. Nah pun tak berniaga hari ini. Kesian abang demam ". Kata-kata isteriku sedikit sebanyak melegakan minda. Batuk, selesema dan demam menyerang aku kali ini. Badan terasa malas nak bergerak. " Cuba abang buat air penawar yang pernah abang buat dekat anak saudara bila dia tak boleh bangun akibat demam ". Ya tak ya juga. Terlupa aku tentang betapa hebatnya ayat quran. Dia merupakan syifa iaitu penyembuh bagi kita.

Selepas maghrib aku makan capati saja. Dalam demam pun kalau lalu makan kira orait la juga. Aku mengambil panadol sebiji lalu aku telan. Selepas itu aku pun mula membaca Al-Mathurat sambil menghembus kedalam air. Lepas isyak aku sudah tidak bermaya lagi. Malam itu aku tidur dengan nyenyaknya. Bangun pagi untuk solat subuh terasa badan terlalu segar alhamdulillah. " Macam mana keadaan abang ". Tanya isteriku. " Alhamdulillah abang rasa hari ini boleh tawaf merata ". Bekeredut muka isteriku bila mendengar yang aku nak tawaf. Kepada pembaca yang mendoakan akan kesihatanku terima kasih diucapkan. Semoga kalian semua bahagia disamping insan tersayang.

2 comments:

Shahrizat said...

Alhamdulillah en arif sudah sihat. Salam maal hijrah.

Anonymous said...

alhamdulillah tuan budiman dah bermaya serta ceria, salam maal hijrah tahun masehi 1432h

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...