Teman-teman

Monday, April 25, 2011

On The Way Ke Tempat Kerja

Dalam perjalanan ketempat kerja. Seperti biasa aku pasti melalui jambatan Pulau Pinang. Cuaca tidaklah panas. ketika aku sampai ditengah jambatan aku terpegun melihat hujan yang turun begitu lebat di tengah laut sedangkan di atas jambatan masih panas. Fenomina ini kerap juga aku lihat namun tidak sempat merakamkannya. Kini aku rakan dan letak didalam blog ini untuk renungan betapa besarnya kekuasaan Allah. Subhanallah


" Allah jualah yang menghantarkan angin lalu angin itu menggerakkan awam kemudian Allah menyebarkan awan itu di langit sebagaimana yang dikehendakkiNya, dan menjadikannya berkelompok-kelompok lalu engkau melihat hujan keluar dari celah-celahnya. Maka apabila Allah menurunkan hujan itu mengenai sesiapa yang dikehendakkiNya dari hamba-hambaNya, mereka serta merta bergembira "

Ar-Rum ayat 48

" It is Allah Who sends the Winds, and they raise the Clouds: then does He spread them in the sky as He wills, and break them into fragments, until thou seest rain-drops issue from the midst thereof: then when He has made them reach such of his servants as He wills behold, they do rejoice ".
Ar-Rum ( ROME ) - 48

3 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Subhanallahh...

Unknown said...

Saya pun ingin berkongsi fenomena yang sama..tetapi di tengah sawah bendang...so amazing...
http://my-mindofmine.blogspot.com/2011/04/fenomena-hujan-setempat.html

sukaxplo said...

salam
teringat waktu kecik dulu kat kampung selalu dengar hujan lebat turun sebab atap rumah kampung pakai zink, bila hujan turun berbunyi dari jauh dah, kedian ibarat lari dikejar hujan tu balik ke rumah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...