Teman-teman

Monday, October 18, 2010

Bawah 10 Minit Free

Pagi ini setelah menghabiskan tugas malam dan terus ke Hospital Pantai Mutiara untuk membuat follow up checkup. Malas rasanya nak pulang kerumah dan menyalin pakaian. Aku menghampiri pos keselamatan dan mengambil tiket untuk memparkir keretaku. " Nak buat check up pun kena bayar juga ke ". Aku bertanya lelaki yang memberi tiket. " kena encik tapi tak apa encik boleh minta dicopkan ". Beritahu lelaki tadi. Alhamdulillah doktor amat berpuas hati terhadap aku tentang penjagaan makanan. Selesai mengambil ubat lutut aku terus ketempat cop. Kertas pun dicop dan aku ke kereta. Ketika berada depan penghadang parkir aku menghulurkan kertas tadi. " RM1 encik ". Terkejut aku bila diminta bayar duit.


" Saya dah cop apasal kena bayar ". Aku bertanya pengawal tadi. " Encik kalau park bawah 10 minit memang free ". Aku tertawa mendengar jawapan kartun oleh pengawal tersebut. " Mana ada orang park bawah pada 10 minit. Semua datang mesti ada hal. Waa...you orang banyak untung la " Aku memerli akan pengawal yang hanya mendiamkan diri. Sebulan yang lepas aku menerima panggilan talipon dari pihak hospital. Katanya nak survey tahap perkhidmatan mereka. Dia meminta aku menyebut ok atau tidak. Banyak yang aku sebut ok saja. Akhirnya dia berkata, " Terima kasih encik kerana sudi menerima perkhidmatan dari pantai Hospital. Saya nak tanya adakah encik akan rekomen kepada kawan-kawan atau sanak saudara agar ke pantai Hospital ". Aku menjawab tidak. Terkejut dia dengan jawapan aku dan bertanya kenapa. Aku berkata yang bayaran yang dikenakan oleh Pantai Hospital amat tinggi jika dibandingkan dengan kepakaran yang disediakan. Terdiam dia lalu mengucapkan terima kasih.

Aku sedang menanti pula panggilan seterusnya sebab aku merupakan pengguna yang kerap kesana. Ini disebabkan kami adalah panel mereka. lagipun ia berdekatan dengan rumahku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...