Teman-teman

Sunday, March 08, 2009

Bagi RM2

Pagi ini aku melihat rakanku melapor duty dengan keadaan yang keletihan. Wajahnya nampak akan kemuraman. " Brother, pasai apa nampak letih sangat. Tak sihat ke ". Setelah meletakkan begnya dia berkata, " Dua malam ini aku tak dapat melelapkan mata".
" Aii, ingat aku sorang saja yang susah melelapkan mata diwaktu malam. Hang pun juga kena penyakit ni". Saja aku usiknya.

" Hang nak tau pagi kelmarin time aku pulang dari kerja, aku mengantuk sangat. Aku sampai disatu simpang. Ada road block. Seperti biasa aku akan berhenti dan tunjuk roadtax dekat polis". Cerita kawanku.

" Habistu apa terjadi kali ni, kena saman ka". Tak sabar aku nak dengar ceritanya. Sambil tergelak dia sambung ceritanya. " Bila aku sampai dekat polis, aku buka seat motor dan tudung tangki minyak dan terus aku kata, bagi RM2. Dalam keadaan mengantuk sekali lagi aku kata bagi RM2". Aku yang mendengar ceritanya bagai nak pecah perut.

" Habistu polis tu kata apa ". Aku minta sambung cerita. " Tu la aku ingat sekali ni mesti kena saman. 2 orang polis datang dekat aku sambil tersenyum, seorang berkata, hang tutup balik tangki minyak dan seat motor, hang balik rumah tidur cukup-cukup. Depa 2 orang dok gelak dekat aku macam perli saja".

" Aku pun ucap terima kasih terus blah. Balik rumah bila aku check balik roadtax aku, rupanya dah tamat tempuh". Nasib baik kawan aku tu. Siapa yang dah tamat roadtax tu kalau nak tiru, tirulah. Kalau kena tanggung sendiri.

2 comments:

kak ja said...

Lawaaaakkk sesangat!!

kak ja said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...