Teman-teman

Monday, July 13, 2009

Persembahan Nasyid

Alhamdulillah tanggal 12 Julai 2009 aku telah membawa anak buah untuk membuat persembahan nasyid. Inilah pertama kalinya mereka membuat persembahan diluar kawasan perumahan. Ada yang dah berapa kali masuk ke tandas. Sekejap-sekejap," Pakcik Budiman kami nak pergi tandas ". Isteriku tertawa melihat perangai mereka. Bagi aku itu tidak menghairankan sebab semasa aku juga nak membuat persembahan nasyid terasa perut begitu ngilu sekali. Aku pun kerap ke tandas sehingga ditertawakan oleh rakan-rakan yang lain. Manis melihat anak-anak bertudung. Malam itu ada 3 kumpulan. Kumpulan Ar - Riyadh. Jannatul Adni dan Ar - Raudhah. Anak-anak begitu teruja dan gembira walaupun dalam masa yang sama begitu gementar.

Alhamdulillah akhirnya mereka berjaya melakukan persembahan dan mendapat pujian dari YB. Ketika nak pulang anak-anak bertanya, " Pakcik dapat duit ka ". " Dapat insyaallah nanti pakcik Budi tukar dan bagi ". Gembira anak-anak bila mendapat duit. Inilah pertama kalinya mereka mendapat wang bila membuat persembahan. Aku terasa enjoy sekali sebab aku merasakan bahawa aku turut juga berada diatas pentas. Aku berdiri didepan mereka sebagai kemudi. Kalau aku tak mengangkat tangan maka mereka akan diam. Terima kasih kepada isteriku yang sudi mengikut dan membetulkan tudung anak-anak.


Isteriku Rosnah turut membantu memberi sokongan kepada anak-anak walaupun pertama kali



Kumpulan Ar Raudhah dengan lagu Sumaiyyah



Kumpulan Ar - Riyadh dengan lagu Assalamualaikum



Kumpulan Jannatul Adni dengan lagu Keluarga Bahagia

3 comments:

Maiyah said...

Alhamdulillah.. teringat masa saya sekolah dulu, ada masuk nyanyian nasyid

zai said...

alhamdulilah, tahniah selesailah satu tugas dan amanah yg dipikul..semoga en. Ariff terus berkhidmat kpd masyarakat selagi hayat dikandung badan.

inamas said...

Alhamdulillah..&tahniah juga dr saya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...