Teman-teman

Sunday, October 12, 2008

AKTIVITIKU YANG PADAT

Anak gadisku bertanya, " Ayah bila boleh kita pergi makan - makan". Aku lantas jawab, " Hari Sabtu ayah ada mesyuarat JIM Negeri, Ahad ayah ada jamuan hari raya dengan dengan YB di balai raya". Terdiam anak terus tanpa soalan. Sedang aku sibuk dengan program anakku seorang lagi menalipon bertanyakan bila boleh ke sekolahnya sebab mereka dah kena kuarantin sebab akan menduduki peperiksaan SPM. Aku berkata insyaallah minggu depan. Terdiam juga anakku seorang lagi. Pernah satu ketika aku berkata kepada mereka yang aku juga dimiliki oleh masyarakat. Semoga Allah memberi aku kekuatan untuk terus beramal tanpa aku melalaikan tanggung jawabku kepada Allah dan keluarga.

Banner Jamuan Hari Raya Aidil Fitri pada 12 Oktober 2008

Sempat juga aku bergambar di belakang Ketua Menteri Pulau Pinang Sdr Lim Guan Eng. Sewaktu KM diperkenalkan tahfiz dari anak yatim, beliau bertanya apa dia maksud tahfiz. lalu beliau di beri penerangan iaitu mereka yang menghafal Al-Quran. Terangguk-angguk dia bila anak-anak yatim mencium tangannya.


Antara menu - menu yang sempat aku rangkap semasa jamuan Hari Raya bersama YB Abd Malik Kassim Adun Batu Maung. Yang paling laku sekali ialah satay. Ada yang boleh angkut sampai 20 cucuk seorang tanpa memikirkan orang lain. Adat la katakan. Manusia akan lupa diri bila melihat makanan yang banyak

Aku bersama penulis blog Jendela Hati Cikgu Rusli Hashim semasa mesyuarat Perwakilan JIM Negeri Pulau Pinang pada 11 Oktober 2008. Kalian boleh baca di blog Jendela Hati yang telah aku letakkan disebelah kanan. Nak tau tentang cerita Tok Biah. Baca. Beliau juga merupakan sparing partnerku dalam silat Pusaka Gayung. Kini beliau lebih jauh kehadapan. Aku tetap macam aku. Alangkah baiknya kalau dapat bergambar juga dengan penulis blog Insan Marhein iaitu Sdr Abu hanifah. Merekalah yang banyak memberi nasihat jikalau aku terpesong seketika.

1 comment:

Admin said...

Salam.seronok hidup di Penang la ni, bawah peimpinan Pakatan Rakyat.ana tak sempat meghasa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...