Teman-teman

Wednesday, December 10, 2008

INDAHNYA CIPTAAN TUHAN


Alhamdulillah aku berkesempatan untuk merehatkan minda setelah sekian lama memikirkan perkara yang menimpa kami sekeluarga. Sehingga ke hari ini masih lagi kami dengan masalah kami. Aku tidak mahu terlalu memikirkannya. Aku telah mengambil keputusan untuk ke Kelantan. Rupanya isteriku telah disantau. Bila aku tanya tok bomoh kenapa ada yang mengatakan ia bukan santau sebab dikuku tidak nampak warna biru. Kata tok bomoh tahap itu dah merbahaya. Kini walaupun ia belum pulih sepenuhnya aku bersyukur isteriku tidak lagi meratap sakit dada.


Semasa berada diatas awangan terasa begitu kerdilnya aku disisi tuhan. Bumi Allah terbentang luas.

Ya Allah engkau menjadikan bumi ini begitu indah sekali. Aku dapat merasainya ketika berada diatas dan melihat awan dibawah.




4 comments:

Anonymous said...

subhanallah..mmg cantik..x dpat naik flight , dapat tengok awan dalam video pon jadila...moga isteri tuan sembuh sepenuhnya insyaALLAH...

Keris Silau said...

Bagus juga idea bawa isteri naik flight jauh dari Penang. "benda" tu pun ikut sama juga?

hrusli61 said...

Syukur Jiman kau telah berusaha semampu boleh mudah-mudahan Kak Aisyah lekas sembuh dan akan terus berjuang dipersada dakwah ini.

Ya Allah lapangkan dada sahabatku ini dan ceriakan kembali keluarganya, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui lagi Maha Pengasih.

hentian said...

Aku sempat ziarah Lat pada Eidul Adha lalu bersama ibu_suri. Baru ibu_suri tahu perihal isterimu. Dia minta sampaikan salam dan rasa simpatinya pada isterimu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...