Teman-teman

Sunday, July 18, 2010

Kamera Fair

Hari ini isteriku mengajak menemaninya ke Nagoya di Megamall Prai. " Hai hari ini puasa dah nak beli bahu raya ". Gurau aku setelah mengetahui hari ini dia membayar puasa lepas yang masih lagi berbaki. " Ala beli siap-siap kan senang. Bulan puasa tak gaduh kelam kabut nak shoping ". Betul juga kata isteriku. Tiba-tiba baru aku ingat kata-kata dari rakanku yang pada 17 & 18 Julai ada camera fair di Megamall. Ini kesempatan yang perlu aku ambil.

Hari ini banyak kain yang di offer. Membeli sakan

Jam 12 tengahari kani sudah berada disana. Tengok kain offer pula hari ini. Apalagi tanpa buang masa isteriku dan anaknya terus masuk. Aku seperti biasa malas pasal kain baju ni. Aku beri keizinan belilah kain yang dia minat asalkan menutup aurat sudahlah. Aku tak kisah. Manakala mereka sibuk memilih aku pula sibuk tawaf melihat pameran kamera DSLR. Memang murah giler berbanding kamera yang aku lihat tempuh hari. Pesan isteriku, " Abang jangan beli kamera. Beli laptop dulu sebab yang tu perlu ". Betul kata isteriku. Aku akur dengan permintaannya lagipun anak aku beri kamera digitalnya untuk aku guna.

Berbagai jenis kamera yang berkualiti tinggi. Aku sudah gila bila melihat

Tiba-tiba aku tersangkut di kedai handphone pula. Dah minat dengan handphone Sony Erikson. Aku cerita pada isteri yang aku berminat dengan handphone. Geleng kepala dia bila melihat keadaan aku. " Abang ni tak ada pendirian. Mana satu abang nak beli ni ". Sambil tersenyum isteri dah perli. " Tak abang tengok saja ". " Tengok ada makna tu ". Memang betul kata isteri kalaulah aku datang seorang diri pasti lain yang aku beli. Jadi selamatlah duit aku hari ini.

Megamall Prai

Alhamdulillah duit yang dikumpul dalam tabung makin meningkat. Rasa-rasanya bulan depan insyaallah boleh la dapat laptop. Lepas tu boleh kumpul pula untuk yang kedua. Moga aku tidak termasuk kedalam golongan orang yang banyak hutang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...