Teman-teman

Friday, June 19, 2015

Moga Allah Pelihara Dia

Hari ini telah memasuki 2 ramadhan. Sahabat baikku Ismail bin Othman masih lagi terlantar koma. Sudah setahun lebih dia tidak sedarkan diri setelah di serang stroke. Aku tidak putus- putus berdoa ke hadrat Allah swt agar sahabatku sembuh semula. Inilah sahabat yang banyak membantu aku ketika Allah memberiku ujian. Isteriku sakit tenat dan memerlukan jagaan dan rawatan yang rapi. Aku telah kehabisan cuti. Rakan- rakanku yang lain telah berpakat untuk menolongku dengan cara bekerja untuk aku dan aku harus menggantikannya balik setelah kesemuanya selesai.

Manusia hanya mampu merancang namun perancangan Allah mengatasi segalanya. Isteriku pergi buat selama- lamanya. Setelah selesai semua aku bertemu rakan- rakanku untuk mengganti kembali kerja aku yang telah mereka buat. Tapi mereka sebulat suara menghalalkannya. Aku begitu terhutang budi dengan mereka. Kini sahabatku pula menerima ujian yang berat. Aku hanya mampu berdoa di bulan yang mulia ini moga sahabatku pulih seperti sediakala. Kembalikan ia kepangkuan keluarganya. Kepada pembaca sekelian yang membaca kisah ini aku bermohon semoga tidak dilupakan sahabatku ini dalam doa kalian. Hanya ini yang mampu kita tolong dia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...