Teman-teman

Wednesday, December 18, 2013

Genap 5 Tahun Pemergiannya

18 December 2013 - Hari ini genap 5 tahun isteriku Siti Aishah pergi meninggalkan kami. Begitu cepat masa berlalu. Terasa semacam baru saja dia meninggal. Aku tidak pernah jemu menziarahi pusara isteriku. Jika fikiran aku kusut maka pusara isterikulah menjadi tempat aku melepaskan tekanan. Aku akan bersih sekeliling. Memori silam masih lagi bermain di fikiran mengingati saat-saat perpisahan. Bermula sakitnya dan berakhir dengan kematian. Itulah gara-gara tangan manusia yang dengki melihat kebahgiaan orang lain. Kepada mereka yang masih belum mengetahui kisahku silalah kesini.

Semalam sebelum aku tidur telah aku sedekahkan ayat-ayat suci Al Quran kepada isteriku. Aku sudah membuat perancangan dengan anak terunaku untuk membersih kawasan perkuburan. Manusia hanya mampu merancang. Pagi ini aku tidak sihat jadi esok saja program pembersihan akan dibuat. Bulan Januari 2014 anak gadisku akan dinikahkan di masjid ini. Selepas selesai mereka akan menziarahi pusara isteriku. Aku sendiri belum pasti bagaimana nanti ketika perkara itu terjadi. Semoga Allah memberi kami ketenangan. Al Fatihah buat isteriku tercinta Siti Aishah bt Zakaria.

2 comments:

Bearcat said...

Maknjang Aisyah akan tetap di hati kami dengan segala kebaikannya. Al-Fatihah.

iBu...gUru said...

Alfatihah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...