Teman-teman

Tuesday, November 18, 2014

Program Riadah

Alhamdulillah...kalau aku tidak kena stanby pasti program kesukaan kami iaitu mengayuh basikal tidak dilupakan. Kalau aku bertugas petang maka kami akan kayuh pada waktu pagi. Kalau kerja pagi kami akan kayuh pada waktu petang


Pada awalnya isteriku agak keberatan sebab malu bila orang melihat. Aku tidak memaksanya tapi aku ajak dia mengayuh ditempat yang sunyi. Lama kelamaan dia semakin berani untuk tampil di jalan yang ramai orang.


Adakalanya kami kayuh sehingga 3 kilometer dan bagi isteriku itu sudah terlalu jauh. Kalau aku kayuh sendirian aku lebih gemar menaiki jalan berbukit. Bila bersama isteriku aku lebih bertolak ansur dengan mengayuh di jalan yang rata.


Kini kami telah membeli lampu untuk mengayuh pada waktu malam. Ramai di kalangan rakan-rakanku telah mengayuh pada waktu malam. Kata mereka lebih selesa dan seronok


Malam ini kami akan cuba mengayuh pada waktu malam. Moga Allah permudahkan kami. Sihat pun dapat.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...