Teman-teman

Thursday, April 09, 2015

Galeria Time Tunnel Cameron Highland

Aku berkata kepada isteriku yang aku teringin nak merasai kesejukan malam di Cameron Highland. Selalunya kami hanya balik hari saja. Pada 6 April 2015 aku dan isteri telah bercuti di Cameron Highland. Kami bertolak dari Pulau Pinang melalui Simpang Pulai. Alhamdulillah cuaca amat baik sekali


Kami menginap di Chuagin Hotel yang terletak di pekan Brincang. Murah juga dengan harga RM78 semalam. Terdapat 1 katil double dan 1 katil single. Hotel Chuagin terletak dalam pekan Brinchang. Agak sibuk pekan ini berbanding Tanah Rata


Bersebelahan hotel ini terdapat kedai makan yang beraneka. Harganya mungkin mahal sikit. Tapi kira boleh la kalau kita kelaparan. Tak ada masalah. Setelah meletakkan pakaian kami keluar menuju ke Galeria Time Tunnel



Bayaran di kenakan sebanyak RM5 seorang. Bila memasuki dalamnya aku dapat merasai kembali ketika berada di kampong. Rumah aku semasa di kampong berada di sebelah sawah padi. Jadi apa yang terdapat didalamnya sedikit sebanyak telah mengimbau kenangan lalu.


Jenuh juga aku, isteri dan kakak aku berselfie. Kebetulan tak ramai yang masuk ke dalam jadi apa lagi. Mungkin bukan cuti sekolah.


Aku pasti sesiapa yang masuk ke sini akan dapat merasai nostalgia kenangan lama. Generasi sekarang pun dapat melihat kehidupan ibu dan ayah mereka suatu ketika dulu. Tiada FB. Tiada WhatsApp dan lain-lain. Namun kegembiraan mereka tetap ada.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...