Teman-teman

Friday, May 08, 2015

Takut Bini

Aku singgah di gerai buah kepunyaan rakanku. Melhat tembikai merah sudah cukup membuat aku tergoda. Aku megambil buah yang telah di potong lalu ku hulurkan kepada isterinya. Isterinya lalu menimbang
" RM3.30 ". Katanya. Terus dia jalan mengambil plstik yang terletak jauh sedikit darinya. Datang pula suaminya.
" Boss. Nak beli apa ". Tanya rakan aku
" Beli buah tembikai ni ". Aku menunjuk buah tembikai yang terdapat di atas alat penimbang
" Ok bos RM3.30. Bagi 3 rial sudah ". Kata rakanku. Isterinya datang membawa plastik
" RM3.30 ". Tegas isteri rakanku. Rakanku mengenyit kepadaku. Aku cukup mengerti lalu menghulur wang sebanyak RM3.30 kepada isterinya. Aku terus keluar
" Boss...datang lagi ". Sambil melambai tangan kepadaku.


Ketika aku memasukkan buah kedalam raga motorsikal datang seorang lelaki
"Dia ni takut bini ". Kata lelaki tersebut yangkebetulan berada dekat dengan aku semasa didalam gerai tadi. Terus aku menoleh kearahnya
" Itu bukan takut bini. Dia tolak ansur dengan bini dia. Ada masanya kita kena buat macam tu. Takkan kerana 30 sen suami isteri nak bertekak dalam gerai depan customer ". Aku berkata dan lelaki tersebut diam.
" Betoi kata-kata abang ". Kata lelaki tersebut.
 Dalam keluarga kena ada salah seorang yang cool. Kalau kedua-duanya suka melenting alamat rumah tangga porak peranda.

1 comment:

insan marhaen said...

betul tu. bila seorang jadi api, kena ada seorang lain menjadi airnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...