Teman-teman

Monday, January 19, 2009

Tak Sangka Betoi......

Petang tadi aku saja jalan-jalan makan angin. Sekali ni aku naik motor meredah bukit kearah sungai yang kami panggil Sg Tok Keramat yang terletak di Sungai Ara. Saja nak release tension tinggal sorang-sorang. Aku p sana bukan nak terjun. Hangpa jangan salah faham. Kan aku kata aku nak relax. Dalam hati aku nak tengok tempat lama aku dan kawan masa remaja melepak dalam air sungai dari pukul 9 pagi sampai 1 petang.

Batu besar tempat kami guna untuk terjun masih ada lagi. Batu ni memang aku tak boleh lupa. Kisah dalam tahun 80an. Satu kampong dapat notis dari PBA mengatakan bahawa kawasan aku akan mengalami gangguan bekalan air. Apalagi kami pederas pagi-pagi lagi kesungai. Dalam masa sejam orang dah ramai. Apalagi kawan aku yang sorang ni nak tunjuk hebat melompat dari atas batu terjun kedalam sungai. awets-awets pun tersenyum melihat aksi berani dia. Sekali terjun fulamak macam real punya. Kami semua tepuk tangan. kembang habih apa yang ada. Terjun kali kedua. Awets-awets pula tepuk tangan. Kali ketiga dia ambik lajak jauh sikit. terus loncat dan memusing macam stunt la.

Tiba-tiba kawan aku berjaya jatuh kedalam sungai tetapi yang melayang alamak seluar dia la. terus dibawa air kehilir. Member kita tak perasan yang dia dah kehilangan something. Dia naik atas batu lagi nak buat lompatan sekali lagi. Apalagi awets-awets menjerit tutup muka. Member kita ingat dok syok dekat dia. sambil belek atas bawah mak datuk seluar dah hilang. Apa lagi terkejut beruk dia terus terjun kedalam sungai. Sebelum terjun aku sempat ambil gambar naked dia. Tapi aku tak bagi tau dekat dia.

Balik kami singgah dikedai photo sebab nak cuci gambar. Tauke cina kata," Besok petang lu mali angkat. Kalau ini gambar cantik wa mau lekat ini dinding boleh ka". Kawan aku kata no problem. Aku dah tak tahan perut nak tergelak. Esok sebelum kami pergi mandi sungai, kami singgah dikedai photo. Kawan aku tak sabar nak tengok gambar dia. " tauke ada siap ka gambar". Tanya aku. " aiyaaa lu olang manyak cilaka tangkap itu gambar". Kawan aku terus ambil dan tengok gambar dia. Aku awai-awai lagi dah blah sebab tak tahan nak tergelak ada nak terbe... pun ada. Apalagi bila dia tengok gambar dia, " Hoi Chiman dajai hang ambik gambar aku macam ni".

Apalagi sampai saja disungai dia rejam aku dalam air. Nasib baik aku terror time tu. Aku boleh survive dalam air. Tapi kami ok saja. Sekarang member aku dah jadi seorang Jurutera kat KL. kami panggil dia jurutera yang terlampau. Bila balik raya kami jumpa dia, keluar cerita dia yang terlampau apalagi anak-anak dia menjerit ayah teruk la muda-muda dulu....Hee Heee. Aku pun sama.

1 comment:

nadinezuharra said...

kelakar kisah ni..
byk jgk nostalgia sdr budiman bersama kwn2 yg mencuit hati ye.. : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...