Teman-teman

Monday, January 12, 2009

TERLUPA AKU

Aku tugas petang hari ini. Pusing TV sini sana hiburan saja. Aku terus tukar ke channel TV 2. Oh rupanya Cerita P Ramlee Sarjan Hassan. Best jugak. Aku terus angkat talipon dan terus dial rumah. Tak ada orang angkat. Astaghfirullah Hal azim isteri aku dah meninggal. Termenung aku seketika. Selalunya bila aku tengok cerita P Ramlee aku pasti akan talipon isteri aku untuk beritahu kepadanya. Yang pastinya aku akan usik dia dulu. Ketawa dia bila aku mengusik dalam talipon dengan menyamar seorang india. Katanya."Alaa belum cakap lagi dengar bunyi nafas dah tau sapa talipon". Last-last aku yang ketawa kuat Kini hampir 4 bulan tiada senda gurau, usik mengusik. Anak lelaki aku pun dah jadi pendiam. Kalau tidak, jika aku tak usik pasti dia. Sampai emak dia kata ni sebiji turun ayah. Aku selalu berdoa agar Allah kembalikan sinar semula dalam hidup kami. Bila... hanya Allah saja yang tahu. Cepat sungguh masa berlalu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...