Teman-teman

Wednesday, April 10, 2013

Menaruh Harapan

Pernah dalam entriku sebelum ini dengan tajuk Pertemuan Yang Tidak Di Sengajakan . Ia mengisahkan tentang bagaimana aku berjumpa dengan spesies rumput yang bernama Jarum Mas. Dua hari yang lepas aku menerima email dari seorang pembaca dari Johor mengatakan yang dia amat memerlukan rumput Jarum Mas untuk tujuan perubatan.

Aku berjanji akan membantunya mencari Jarum Mas memandangkan di tempat kerjaku rumput ini senang di dapati. Hari ini aku datang kerja dengan harapan dapat membantunya. Sayang keadaan padang yang baru saja di mesin rumputnya membuatkan rumput Jarum Mas amat susah di dapati. Aku terpaksa menanti sehingga rumput kembali panjang dan sudah pastinya harapanku ialah hujan yang pasti akan menyegarkan tumbuhan.



Namun bagaimana pun stok rumput masih lagi ada dengan aku. Ia untuk kegunaan isteriku. Aku beritahu isteriku agar rumput itu di berikan dahulu kepada mereka yang betul-betul memerlukannya. Insyaallah pagi ini aku akan bungkus dan ke pejabat pos untuk sesi penghantaran. Semoga dengan pemberian yang sedikit ini akan membuatkan kesihatan orang yang berhajat pulih seperti sediakala. Sekurang-kurangnya aku bersyukur entriku yang lalu dapat membantu orang lain. Alhamdulillah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...