Teman-teman

Sunday, May 12, 2013

Tak Pernah ku Lupa

Cadangnya sebelum aku ke pasar aku nak beriadah di Taman Metropolitan. Taman aku serta isteriku kerap beriadah pada waktu pagi. Aku terus menaiki motosikal. Entah semasa dalam perjalanan aku teringat akan pusara isteriku yang penuh di tumbuhi rumput. Aku hanya ziarah dan berdoa jadi aku tidak sempat untuk membersihkannya. Hari ini aku off duty jadi inilah masanya aku bersihkan pusara isteriku.


Jam di tangan masih pukul 7.30 pagi. Cuaca begitu tenang sekali. Aku memasuki perkuburan lalu mencari cangkul yang di simpan oleh penggali kubur. Terus aku memulakan tugasku. Peluh membuatkan bajuku basah. Sudah lama tidak mengcangkul. Bila peluh sudah keluar maka terasa begitu semangat untuk aku membersihkan kubur isteriku.


Alhamdulillah. Akhirnya selesai juga aku membersihkan kubur isteriku. Aku sedekah Al Fatihah buatnya. Terasa hati begitu tenang bila melihat kubur isteriku bersih. Selesai berdoa aku melangkah keluar meninggalkan perkuburan menuju ke pasar. Insyaallah aku akan datang lagi bila masa terluang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...